Oglądasz odpowiedzi znalezione dla hasła: Jakie opony całoroczne





Temat: Opony letnie,zimowe, a całoroczne?
Hallo

"gmik" <g@polbox.comschrieb im Newsbeitrag


Czy istnieją opony całoroczne,


Tak


Czy na letnich można, czy szukać typowo całorocznych?


W zaleznosci od terenow w jakich mieszkasz (opady sniegu obfite? czesto
zasniezone drogi?, temeperatura itd)


Czym się różnią letnie od całorocznych i jakie firmy robią całoroczne?


Mieszanka gumy (dodatki  Silica) , profilem bieznika itp. Wiodace firmy
produkuja  rowniez opony caloroczne.


Na stronie baloon też rozgraniczają letnie od całorocznych. Może mnie ktoś
oświeci w temacie.


Oto kilka przykladow opon calorocznych w wymiarze 195/65R15 H
Pirelli P2500Euro
Vredestein Quatrac2
Goodyear Eagle Vector
Dunlop SP All Season M2

Jak juz wspomnialem w zaleznosci od warunkow w jakich (w przewazajacym
czasie) sie poruszasz  moga byc te opony (all season) alternatywa dla
typowych opon letnich i zimowych.
Wiecej informacji na zyczenie.(..cieszylbym sie gdyby Twoj post byl
podpisany Realname)

HAND

Bogdan

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Markowe oponki wielosezonowe - co warte?????
Witam, z braku funduszy (do tego stopnia, że teraz na letnich jeżdżę, bo
stare zimówki miały ok 3mm bieżnika i szkoda było je zakładać) i z
powodu "kończenia się" jednocześnie oponej letnich i zimowych na raz,
zacząłem się zastanawiać nad całorocznymi.
Przyszło mi to z pewnym trudem, szczególnie przekonać samego siebie
(jeszcze 2 dni temu by mi to do głowy nie przyszło), ale z pewnym
wahaniem wybrałem w wyszukiwarce w baloon.pl i opony.pl opony całoroczne.
Wyskoczyły mi takie modele, z generalnie pozytywnymi opiniami:
- Dunlop ALL SEASON M2
- Goodyear EAGLE VECTOR EV-2 MS
- Goodyear VECTOR-5
- Pirelli P2500 Euro
- Pirelli P6 Four Seasons
reszte pominąłem, wychodząc z założenia, że jak już kupować całoroczne,
to chociaż porządne, mam nadzieję, że ww takie są;)
Szczególnie ciekawi mnie czym się różnią Goodyeary od siebie. Są podobne
w podobnych cenach...

A teraz do rzeczy, co Panie i Panowie sądzą o kupnie takich gumek,
zamiast Barum Polaris2 na zime i coś równie taniego na lato(a i tak kasy
sporo więcej do wydania)?

Pozdrawiam
Toper

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Markowe oponki wielosezonowe - co warte?????


Toper wrote:
Witam, z braku funduszy (do tego stopnia, że teraz na letnich jeżdżę,
bo stare zimówki miały ok 3mm bieżnika i szkoda było je zakładać) i z
powodu "kończenia się" jednocześnie oponej letnich i zimowych na raz,
zacząłem się zastanawiać nad całorocznymi.
Przyszło mi to z pewnym trudem, szczególnie przekonać samego siebie
(jeszcze 2 dni temu by mi to do głowy nie przyszło), ale z pewnym
wahaniem wybrałem w wyszukiwarce w baloon.pl i opony.pl opony
całoroczne. Wyskoczyły mi takie modele, z generalnie pozytywnymi
opiniami:
- Dunlop ALL SEASON M2
- Goodyear EAGLE VECTOR EV-2 MS
- Goodyear VECTOR-5
- Pirelli P2500 Euro
- Pirelli P6 Four Seasons
reszte pominąłem, wychodząc z założenia, że jak już kupować
całoroczne, to chociaż porządne, mam nadzieję, że ww takie są;)
Szczególnie ciekawi mnie czym się różnią Goodyeary od siebie. Są
podobne w podobnych cenach...

A teraz do rzeczy, co Panie i Panowie sądzą o kupnie takich gumek,
zamiast Barum Polaris2 na zime i coś równie taniego na lato(a i tak
kasy sporo więcej do wydania)?


Uważam, ze jeśli nie jeździsz duzo po zasnieżonych trasach np w górach, ale
głównie po mieście to zwykłe polskie nawigatory tez się sprawdzą.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Markowe oponki wielosezonowe - co warte?????
Toper do pl.misc.samochody napisał(a):


Przyszło mi to z pewnym trudem, szczególnie przekonać samego siebie
(jeszcze 2 dni temu by mi to do głowy nie przyszło), ale z pewnym
wahaniem wybrałem w wyszukiwarce w baloon.pl i opony.pl opony całoroczne.
Wyskoczyły mi takie modele, z generalnie pozytywnymi opiniami:
- Dunlop ALL SEASON M2
- Goodyear EAGLE VECTOR EV-2 MS
- Goodyear VECTOR-5
- Pirelli P2500 Euro
- Pirelli P6 Four Seasons
reszte pominąłem, wychodząc z założenia, że jak już kupować całoroczne,
to chociaż porządne, mam nadzieję, że ww takie są;)


teraz jeszcze zobacz dębicę navigator 2 i porównaj z całorocznymi
goodyear'kami, jedna z nich, chyba już wycofana - bieżnik identyczny ;)
było na grupie, możesz pogooglać. więc wybór navigatora 2 to
niekoniecznie "głupota"...

sam wczoraj kupiłem świeżutkie dębice navigator, tą starą wersję i
jestem zachwycony, nie spodziewałem się taaaaakiego trzymania... auto
zachowuje się o wiele, wiele lepiej... ale po tych zużytych letnich
jakie miałem... ;)

teraz nie widzę sensu kupowania dwóch kompletów opon, gdy jeździ się
mało, lub nawet średnio... po prostu jest to wyrzucanie pieniędzy w
błoto... z w.w. opon dunlopki miały chyba najlepsze opinie, ale ja nie
miałem tyle pieniędzy dołożyć... :) ogólnie to które kupisz, to pewnie
będzie dobrze...

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: jade w nocy z Gdanska do Warszawy - jaka prognozujecie pogode ?


pytanie jak w temacie - teraz odwilz a na prognozie mrozy w nocy - nastawiac
sie na mega gololedz ?


Chyba bardziej na zwiedzanie rowow, radze lepiej poczekac. Wlasnie pada
na przemian deszcz/snieg/grad .... jesli zlapie ujemna temperatura to
momentalnie wyladujesz poza drogą ... ja to w ogole wspolczuje kierowcom
autobusow i TIR'ow ... ci musza jezdzic na oponach calorocznych, a
konczy sie to zawsze tym, ze co gorka to kolejka ... a co zakret to TIR
w rowie. Sam kiedys na wlasne oczy widzialem jak sie TIR łamie podczas
hamowania i od tego czasu jestem dla nich pelen szacunku ....

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Opony zimowe do malucha
Użytkownik Michał 'cZaPi' Czapracki <cz@awe.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:2QEU3.690$jG2.16@news.tpnet.pl...
: Wojciech Bosek napisał(a) w wiadomości: <7vp2fk$13@dino.wsi.edu.pl...
: |Jakie opony zimowe lepiej kupic do maluch nowe czy bieznikowane ???
: |Jakie sa ceny w porwnianiu.
:
: Są Debica Frigo albo Olsztyny Kormoran - nie jestem pewien, ale są.

Sa. Ale znajac zasobnosc kieszeni kierowcow maluchow mysle ze najlepszym dla
nich rozwiazaniem sa opony D-124 - opony caloroczne o biezniku zimowym. Nie
sa to zimowki ale wystarczaja do poprawnej jazdy w zimie a i na lato sie
nadaja.

DW

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Zimówki a zagrożenie !
Oleg <o@kki.net.plschrieb in im Newsbeitrag:


http://www.fahrschule.de/Auto/sommerreifen.jpg (test ADAC; oceny jak w
niemieckiej szkole, czyli 1 = bardzo dobrze).


Sprostowanie - licza nawet od 0 (najlepsza ocena) :o)

Odwracajac niejako temat chcialbym przy okazji omawiania tego testu zwrócic
Wasza uwage na kolumny Schnee (snieg) i Eis (lód). Wprawdzie nie zostaly one
uwzglednione w ocenie sredniej opon letnich, ale potwierdza sie stosunkowo
wysoka przyczepnosc Michelinów wlasnie na sniegu (3,5) i lodzie (3,6) (a
nawet odpowiednio 3,3 i 3,4 dla opon 175/80) - porównywalna z Vectorem 3...

Dla kompletu test opon zimowych:
http://www.fahrschule.de/Auto/Winterreifentest1.jpg

Minislowniczek: Preis = cena, trocken = suchy, nass = mokry, Schnee = snieg,
Eis = lód, Aussengeräusch = halas, Rollwiderstand = opór toczny, Verschleiss
= zuzycie, Gewichtung = waga (znaczenie); GJR = opona caloroczna, R =
bieznikowana.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: jaka jest prawda o oponach calorocznych?
Witam
Szukam odpowiedzi na trudne pytanie, jaka jest prawda o calorocznych
oponach?
Od lat jestesmy przekonywani ze trzeba miec komplet letnich i zimowych, a
ostatnio czytalem calkiem pochlebne opinie o calorocznych oponach
renomowanych firm (robia ich coraz mniej)
Od jakiegos czasu mamy w domu dwa samochody, i oba w zasadzie wymagaja
wymiany opon. Poprawnie politycznie powinienem kupic 4 komplety, 2 letnie i
2 zimowe, co bedzie kosztowalo prawie 4000 :( Dwa komplety calorocznych np
Dunlop to wydatek 1800-2000. Roznica dla mnie duza, za to moge sporo zrobic
przy obu samochodach zwlaszcza ze oba maja swoje lata.
Oba samochody jezdza 99% czasu po DC, wyjazdy poza miasto w zasadzie tylko w
okresie wiosna-jesien. Jeden woz jezdzi wiecej, jakies 15-20 tys rocznie,
drugi bedzie robic duuzo mniejsze przebiegi, rozmiar opon w nich taki sam.)
Jest sens kupowac caloroczne? Maja jakies straszne wady? Jakies opinie o np.
Dunlop SP 4ALL Seasons?

Pozdrawiam

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: jaka jest prawda o oponach calorocznych?


"marcin.d" <nazwiskoi@aster.plwrote in message



Witam
Szukam odpowiedzi na trudne pytanie, jaka jest prawda o calorocznych
oponach?


stare góralskie porzekadło mowi, ze jak cos jest do wszystkiego, to jest do
niczego :)

@

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: jaka jest prawda o oponach calorocznych?
Ponoć najlepsze całoroczne to Goodyear'y Vector Eagle czy jakos tak...
Również fajny bieżnik mają Pirelli Four Seasons ale podobno są słabe
mechanicznie i robią się bąble.

Prawda jest taka - dla producentów to olbrzymia kasa że mogą sprzedawać i
letnie i zimowe opony. Na śniegu i mrozie zimówka jest świetna i sporo
lepsza od całorocznej opony. Letnia też lepiej trzyma się drogi i jest
bardziej komfortowa od całorocznej w czasie upałów. Ale ja żałuję - kupiłem
zimówki za 1600zl (Cont WinterContact 810) i ani razu nie widziały śniegu.
Teraz kupiłem Bridgestone Turanzy za 1200 zl i tez raczej nie wykorzystam
ich potencjalu - bo siedze glownie w wawie i rzadko wyjezdzam (male dzieci).
Więc uważam, że dla takich osobników jak ja, którzy jeżdzą głównie po
mieście (w którym w czasie opadów śniegu solą błyskawicznie) i rzadko
szaleją po trasie w lecie, opona całoroczna była dobrym rozwiązaniem.
Na całorocznej w warunkach mocnej zimy jak najbardziej da się jeżdzić (w
przeciwieństwie do letniej na której często nie da się ruszyć)

Pozdr,

Miki

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: jaka jest prawda o oponach calorocznych?


On Sun, 23 Mar 2008 19:49:33 +0100,  marcin.d wrote:
Szukam odpowiedzi na trudne pytanie, jaka jest prawda o calorocznych
oponach?
Od lat jestesmy przekonywani ze trzeba miec komplet letnich i zimowych, a
ostatnio czytalem calkiem pochlebne opinie o calorocznych oponach
renomowanych firm (robia ich coraz mniej)


IMO coraz wiecej.
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/default.asp?Compone...
po niemiecku.

Wychodzi na to GoodYear Vector 5 sa calkiem dobre zima .. innych bym
nie ryzykowal, ale ja potrzebuje opon na snieg.


Od jakiegos czasu mamy w domu dwa samochody, i oba w zasadzie wymagaja
wymiany opon. Poprawnie politycznie powinienem kupic 4 komplety, 2 letnie i
2 zimowe, co bedzie kosztowalo prawie 4000 :( Dwa komplety calorocznych np
Dunlop to wydatek 1800-2000. Roznica dla mnie duza, za to moge sporo zrobic
przy obu samochodach zwlaszcza ze oba maja swoje lata.


Zle liczysz. Mniej wazne ile kosztuja, bo przejedziesz na nich dwa
razy dluzej. Pytanie czy zuzyjesz oba komplety, ile wydasz na wymiane,
Czy chce ci sie kupic felgi i samemu wymieniac.


Jest sens kupowac caloroczne? Maja jakies straszne wady?


Dawneij sie tylko na takich jezdzilo .. i jezdzilo.


Jakies opinie o np. Dunlop SP 4ALL Seasons?


Kiepskie w/d ADAC. Ale .. na stolice, jesli pogoda sie utrzyma,
to moga byc lepsze - bo one na sniegu gorsze :-)

J.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: jaka jest prawda o oponach calorocznych?


Witam
Szukam odpowiedzi na trudne pytanie, jaka jest prawda o calorocznych
oponach?


Ja mam taką Multiplę do wożenia dzieci. 99% tras po DC i okolicach. Na
jesieni skończyły się letnie Eagle F1 a zimówki Ultra Grip 6 były też
zjechane. Świadomie kupiłem całoroczne GY Vector EV-2. Przez zimę były super
ale też taka zima była. Na pewno są też dużo lepsze wiosną / jesienią jak
teraz kiedy raz jest kilkanaście stopni plus a za dwa dni -3 i śnieg. Nie
wiem jeszcze jak będą spisywały się latem. Moim zdaniem jak nie będziesz
autem jeździł na narty albo w góry zimą to te całoroczne są zupełnie
wystarczające.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: jaka jest prawda o oponach calorocznych?


Witam
Szukam odpowiedzi na trudne pytanie, jaka jest prawda o calorocznych
oponach?
Od lat jestesmy przekonywani ze trzeba miec komplet letnich i zimowych, a
ostatnio czytalem calkiem pochlebne opinie o calorocznych oponach
renomowanych firm (robia ich coraz mniej)
Od jakiegos czasu mamy w domu dwa samochody, i oba w zasadzie wymagaja
wymiany opon. Poprawnie politycznie powinienem kupic 4 komplety, 2 letnie
i
2 zimowe, co bedzie kosztowalo prawie 4000 :( Dwa komplety calorocznych np
Dunlop to wydatek 1800-2000. Roznica dla mnie duza, za to moge sporo
zrobic
przy obu samochodach zwlaszcza ze oba maja swoje lata.
Oba samochody jezdza 99% czasu po DC, wyjazdy poza miasto w zasadzie tylko
w
okresie wiosna-jesien. Jeden woz jezdzi wiecej, jakies 15-20 tys rocznie,
drugi bedzie robic duuzo mniejsze przebiegi, rozmiar opon w nich taki
sam.)
Jest sens kupowac caloroczne? Maja jakies straszne wady? Jakies opinie o
np.
Dunlop SP 4ALL Seasons?


Dużo nie zaoszczędzisz bo na komplecie zimowe + letnie
przejeździsz 2-3 lata natomiast całoroczne, wspomniane
już powyżej Goodyear Vector po 1,5 roku (ok. 35tys. km)
nie nadawały się do jazdy po śniegu...
Sprawdzone przez mojego "ekonomicznego"znajomego
w Oplu Vectrze :)
Wydaje mi się, że bieżnik w takiej oponie zużywa się dużo
szybciej, szczególnie latem.

Jednak do miejskiego autka wydaje się to
wyborem optymalnym, na trasy wątpliwym.

ax

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Navigator vs Vector 5

"Mafik" <ma@astercity.net wrote in message Od rzau mowie, ze jedyny producent opon calosezonowych to Michelin a
dokladniej opnoka to Energy (chyba). Reszta opon to nie sa caloroczne tylko


Rozumiem, że przeprowadziłeś dogłębne badania n/t, że np. Navigator
na miano opony całorocznej nie zasługuje ?
Wejdź np. na stronę http://www.michelin.com.pl/opony/oferta.htm i przypatrz się uważnie:
- jest tam jakaś wzmianka o oponach całorocznych ?

<<JareKKK<<

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Navigator vs Vector 5
sprowokawalam dyskusje, ale czy na serio nie ma opon calorocznych. Prosze
wejsc na www.opony.com.pl  tam prosze wybrac moj rozmiar 155 70 R13 a
nastepnie Navigatora, potem nalezy wejsc w opinie. Wg uzytkownikow na sniegu
te opony radza sobie calkiem niezle

Magdalena

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Navigator vs Vector 5
Witam


sprowokawalam dyskusje, ale czy na serio nie ma opon calorocznych. Prosze
wejsc na www.opony.com.pl  tam prosze wybrac moj rozmiar 155 70 R13 a
nastepnie Navigatora, potem nalezy wejsc w opinie. Wg uzytkownikow na
sniegu
te opony radza sobie calkiem niezle


Jezdzilem na Goodyear Vector 1 , tych najstarszych. Radzily sobie na sniegu
calkiem przyzwoicie. Debica Navigator to poprostu G. Vector 2. Natomiast G.
vector 5, to najnowszy "wynalazek" tej firmy i pewnie spisuje sie najlepiej.
Mysle ,ze mozesz spokojnie kupic Navigatora. Duzo ludzi na nich jezdzi i
jakos nie maja klopotu.

Pozdrawiam
 Radek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Opony zimowe w lecie - wolno?

On Sun, 15 Oct 2006 16:02:09 +0200,  Oleg wrote:
Nadal nie masz tam obowiązku w sensie "od dnia ... do dnia ... obowiązują
zimowe", a jedyny komentarz (i to nie prawniczy) jest taki, że w
szczególności masz mieć zimowe kapcie, jeśli na drodze jest śnieg lub lód.


A czyj jest ten komentarz ? Bo "dostosowane" .. wysoki sadzie,
cala poprzednia zime przejechalem na tych oponach i wypadku nie bylo,
to chyba sa dostosowane ? :-)

Zauważ, że przepis ten - logicznie rozumując - generalnie
zabraniałby używania opon zimowych latem (na to jednak komentarza nie
znalazłem)


Wypadaloby znalezc jakis zapis ze zimowki _nie_nadaja_ sie do jazdy
letnia pora .. a to bedzie chyba ciezko :-)

A jak deszcz pada to opony trzeba deszczowe zakladac ?

A moze to jakis podstep producentow ? teraz po prostu beda
sprzedawac wylacznie opony caloroczne :-)

J.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Opony zimowe w lecie - wolno?


On Sun, 15 Oct 2006 16:02:09 +0200,  Oleg wrote:
Nadal nie masz tam obowiązku w sensie "od dnia ... do dnia ... obowiązują
zimowe", a jedyny komentarz (i to nie prawniczy) jest taki, że w
szczególności masz mieć zimowe kapcie, jeśli na drodze jest śnieg lub lód.

A czyj jest ten komentarz ? Bo "dostosowane" .. wysoki sadzie,
cala poprzednia zime przejechalem na tych oponach i wypadku nie bylo,
to chyba sa dostosowane ? :-)


Na razie "oficjalnie" wypowiadają się gumiarze :-)

Zauważ, że przepis ten - logicznie rozumując - generalnie
zabraniałby używania opon zimowych latem (na to jednak komentarza nie
znalazłem)

Wypadaloby znalezc jakis zapis ze zimowki _nie_nadaja_ sie do jazdy
letnia pora .. a to bedzie chyba ciezko :-)


Wyniki na suchym / mokrym nie wystarczają?

A jak deszcz pada to opony trzeba deszczowe zakladac ?


No właśnie.. na to wygląda...

A moze to jakis podstep producentow ? teraz po prostu beda
sprzedawac wylacznie opony caloroczne :-)


Chyba nie, bo nie zarobią :-)))

Pozdrawiam - Oleg

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: pytania o opony i gaz
Witam.
Po pierwsze gdzie w Warszawie i okolicach można tanio zamontować gaz do
monowtrysku. Przy okazji spytam czy najprostsza tego typu instalacja jak to
określają bez "elektroniki " z powodzeniem spełnia swoje zadanie. Jakiej
firmy instalację warto zamontować i na co zwracać uwagę podczas montażu.
Po drugie mam pytanie o opony. Potrzebuje 4 sztuki letnie o rozmiarze 175/65
R14 - jakiej firmy gumy polecacie - zależy mi aby były ciche, trwałe i
dobrze trzymały na mokrej. Czy  warto kupować opony "całoroczne". Gdzie
można kupić opony nie przepłacając w w/w lokalizacji. Z góry dziękuje za
pomoc.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: pytania o opony i gaz

Witam.
Po pierwsze gdzie w Warszawie i okolicach można tanio zamontować gaz do
monowtrysku. Przy okazji spytam czy najprostsza tego typu instalacja jak to
określają bez "elektroniki " z powodzeniem spełnia swoje zadanie. Jakiej
firmy instalację warto zamontować i na co zwracać uwagę podczas montażu.
Po drugie mam pytanie o opony. Potrzebuje 4 sztuki letnie o rozmiarze 175/65
R14 - jakiej firmy gumy polecacie - zależy mi aby były ciche, trwałe i
dobrze trzymały na mokrej. Czy  warto kupować opony "całoroczne". Gdzie
można kupić opony nie przepłacając w w/w lokalizacji. Z góry dziękuje za
pomoc.


wejdx na strone autocentrum.pl na forum lpg tam uzyskasz full serwis
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: kupie opony zimowe


Czas juz chyba kupic zimowki - czy ktos z was moze mi powiedziec gdzie w
W-wie kupie najtaniej 195/55/15, raczej Debica niz jakies inne, tanie
wynalazki. Moze ktos ma do sprzedania uzywane albo prowadzi sklep czy
cos
takiego?


Wlasnie wyszla wielka nowosc :))
Wymyslily ja te gamonie od reklamy i propagandy :))
Otoz najnowsze badania wykazaly ze w centralnej Polsce zimy nie ma to i
zimowe oponty sie nie sprawdzaja :))))
Firma GoodYear po wielkich badaniach i nakladach wymyslila to o czym
wiedziala juz spora grupa grupowiczow :)))
Uwaga, uwaga :))))
Nowy cud techniki - opony caloroczne :))))))))))))))))
Najnowsze rozwiazania, powalajaca technologia na granicy fantastyki :)))
Opona : Vector 5 oraz Eagle Vector
A jakie tam cudowne patenty - 3D-BIS :)))

Zabawne, ale ja to wiedzialem od dawna i tylko tego typu opony stosuje i
zyje i autek nie pogiety :)) a w gory to ja mam lancuszki w bagazniku
:)))))

Pozdrawiam, leszek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: niekończące się dyskusje

Wojciech Borczyk wrote:

On Thu, 27 Jan 2000, Rafal wrote:

sprawy jako treść i sens życia? Ktoś nie wyobraża sobie jazdy po śniegu
bez zimówek, ale jeszcze parę lat temu wystarczył mu głęboki bieżnik w
całorocznej, dzisiaj będzie nawet twierdził że opony całoroczne nie
istnieją i nigdy nie istniały.
   [...]
było z tego powodu więcej. Czy musiało dojść aż do obalenia komuny,
likwidacji NRD i ZSRR żebyśmy mogli sobie świecić za dnia? Wcześniej
nikt na to nie wpadł, czy to może jakaś nowa moda rodem z Brukseli,
   [...]
po obiedzie. Trudno "za komuny" jeździło się nie z takimi prędkościami
(bo było miejsce) chociaż stan techniczny samochodów nie miał zbyt
wiele wspólnego z bezpieczeństwem, nagle jakoś prędkość zaczęła
stanowić problem, a niech to zgódźmy się i skończmy z tą jałową
dyskusją, bo i tak wprowadzą to co chcą.

Nic dodać, nic ująć - moim zdaniem trafiłeś w samo sedno sprawy.
Choć mimo wszystko mnie osobiście wqrza fakt, że tak łatwo akceptuje sie w
naszym kraju kolejne, wprowadzane w majestacie prawa, absurdy...

"Denerwowac sie to mscic sie na wlasnym zdrowiu za glupote innych" -
dajmy sobie rzeczywiscie spokoj z tymi dyskusjami.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Wczorajsza sytuacja na drodze i prokurator.

On Thu, 20 Jan 2005 20:36:16 +0100,  Jurand wrote:
Jakoś dawniej zimy mieliśmy ostrzejsze, zimówek nie
było a o paraliżu miast mało kto słyszał ;)


Bo kiedys to byly opony caloroczne.
Tez musialem sie przejechac po sniegu na Impulserach zeby uwierzyc
ze zimowki sa niezbedne .. jak sie ma opony "summer only".

To powinno byc ustawa wymagane - panstwowy test opon,
i wielka etykietka "uwaga - te opony nie sa dopuszczone do jazdy
zima"..

J.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Na Słowację w zimówkach
W wiadomości :bge1fa$63@sunflower.man.poznan.pl,
użyszkodnik Konrad Urbański <urban@sol.put.poznan.plzeznał:

:::::: Jeśli jeździłeś kiedykolwiek zimą na zimówkach, to masz szansę
:::::: widzieć różnicę.
::::: Jest różnica. No i co z tego? Podobna różnica jest między oponą za
::::: 100zł i tą za 1000zł. Zabronisz jeździć na oponach poniżej 500zł?
:::
::: Proszę - jeżeli starasz się dobierać "argumenty" - rób to z głową...
::: I najpierw może postaraj się zrozumieć, jakie są różnice pomiędzy
::: oponą letnią a zimową...
:: No dobrze, tak, żebyś i Ty zrozumiał:
:: 1. Zimówka w pewnych warunkach jest "lepsza" od nie-zimówki.
:: 2. B.droga opona w pewnych warunkach jest "lepsza" od taniej opony.
:: Wniosek? Nakaz kupowania "lepszych" opon, czyli zimówek i b.drogich
:: opon. Coś nie pasuje?

Tak - że ni cholery "argument" o tym, że droższa opona jest lepsza od
tańszej nie ma uzasadnienia opona letnia/ zimowa.
Powiedziałem Ci - sprawdź sobie, jaka jest różnica konstrukcyjna pomiędzy
oponą letnią a zimową. Podpowiem Ci, że nie musisz szukać w konstrukcji
bieżnika (choć też), ale poszukaj w mieszance gumowej.

Aha.. .tylko mi nie pisz pls o oponach "całorocznych", bo od razu mi się
przypomina "olej uniwersalny" oraz "klej uniwersalny". Użyj jednego i
drugiego...

pzdr
jmk
GalantV6

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Dębica Navigator - opinie


A czego wlasciwie szukasz? Letnich, czy uniwersalnych?


Mniejsza o nazwę :)
Auto ma na nich jeździć przez cały rok. Zdaję sobie sprawę, że żadna opona
letnia ani uniwersalna opony zimowej nie zastapi ale taka jest już decyzja -
1 komplet opon całorocznych. Co więcej - w zimie będzie to typowa jazda
miejska w i tak niewielkich ilościach. Chcę więc opony uniwersalne.
Niemniej jednak Navigatory uchodzące za uniwersalne mają na w/w stronce
gorsze oceny jazdy po śniegu i lodzie niż letnie D100.
Co wybrać?

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Dębica Navigator - opinie

A czego wlasciwie szukasz? Letnich, czy uniwersalnych?

Mniejsza o nazwę :)
Auto ma na nich jeździć przez cały rok.


No raczej nie mniejsza. Na letnich Ci nie polecam jezdzic w zimie.
Navigator to przedpotopowy Vector 2 Goodyeara - ani to dobre na lato, ani na
zime.
Z sensownych opon calorocznych to chyba tylko Vector 5...

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Opony co oznacza typ X (nie indeks predkosci)


Michelin Latitude X-Ice:
Opony przeznaczone na Europe wschodnia i polnocna (gdzie wg.
marketingowcow Michelina lezy cala zime snieg :-), dla aut typu SUV i
z napedem na 4 kola, indeks predkosci do 160 km/h
tez ze strony Michelina (de)


Chiba nie, a przynajmniej nie w tym przypadku;-( Michelin oznaczal kiedys
opony radialne jako "X" lub "Radial X". A oznaczenie X M+S xxx (xxx-trzy
cyfry odpowiednie dla modelu) to tradycyjne oznaczenie opon calorocznych lub
zimowych starszych generacji z lat osiemdziesiatych i dziewiedziesiatych
(np. X M+S 244, X M+S 330, itp.).
Pozdrawiam
Konik

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Corsa C 2003 r. Opony.
Posiadam w moim wózku opony o rozmiarze 155/80 R13 . Chciałbym je
wymienić na opony całoroczne NAVIGATOR 2. Najkorzystniejszy zamiennik
to opona w rozmiarze 175/70 R13. Czy mogę mieć problemy z nowymi
oponami jeśli chodzi o pomieszczenie się ich w nadkolach, przy
rozmiarze felg 5J R13 H2.
Pozdrawiam
Kuba
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Opony zimowe tylko na przod
Adas pisze:


Witam, czy moge tylko na przedniej osi miec zimowe a na tyl letnie?czy jest
to zabronione ?interesuja mnie odpowiedz tak, jest to zabronione lub nie,
byle byly parami zalozone.
tamten sezon tak mialem w fiacie, ale nie wiem czy tak mozna z prawnego
punktu widzenia


To zalezy, ogolnie mozna i sam tak mialem w tico i spisywalo sie to
bardzo dobrze. Ale tam mialem na tyle opony caloroczne.
W zeszlym roku chcialem zastosowac taki patent w matizie, no i
przejechalem sie 100m wykrecilem 2 baczki i pojechalem dokupic jeszcze
dwie opony zimowe :-)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Opony zimowe tylko na przod
krzyss pisze:


Adas pisze:
| Witam, czy moge tylko na przedniej osi miec zimowe a na tyl letnie?czy
| jest to zabronione ?interesuja mnie odpowiedz tak, jest to zabronione
| lub nie, byle byly parami zalozone.
| tamten sezon tak mialem w fiacie, ale nie wiem czy tak mozna z
| prawnego punktu widzenia

To zalezy, ogolnie mozna i sam tak mialem w tico i spisywalo sie to
bardzo dobrze. Ale tam mialem na tyle opony caloroczne.
W zeszlym roku chcialem zastosowac taki patent w matizie, no i
przejechalem sie 100m wykrecilem 2 baczki i pojechalem dokupic jeszcze
dwie opony zimowe :-)


..to nie zależy od marki auta..tylko od typu/modelu opon, które masz na
tyle (w tym wypadku). Dawniejsze "letnie" tak naprawdę były
"całoroczne". Obecne letnie - często bywają TYLKO letnimi.

pzdr
A.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Opony: zimowe czy całoroczne?


A jak stoisz z letnimi ? Bo to wyglada na lekka glupote kupowac na
zime opony caloroczne, ktore zamierza sie z letnimi zmieniac :-)
Co innego jak letnie juz zuzyte i zmienial nie bedziesz ..


No właśnie, za całorocznymi przemawia fakt, że kłopot całkowicie z głowy,
tym bardziej, że letnie takie sobie...

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Opony: zimowe czy całoroczne?


może pozostańmy przy swoim zdaniu, ja od 5 latjeżdźę na wielosezonowych i
tak pozostanie, facet chiał opinii i ja ją wyraziłem,


Dokładnie tak, za co serdecznie dziękuję, ponieważ jak na razie była to
jedyna solidna opinia poparta doświadczeniem. sam do tej pory byłem
zwolennikiem zdecydowanie zimówek (może z racji tego, że miałem całkiem
dobre Micheliny). Jednakże na mokrej nawierzchni traciłem do nich zaufanie.
Wobec coraz częsciej pojawiających się pozytywnych opinii na temat opon
całorocznych postanowiłem sprawdzić wasze odczucia. Myślę, że podstawowy
problem wynika z faktu, iż jest ogromna rzesza kierowców uważających, że
'uniwersalne", "wielosezonowe" itp to po prostu opony letnie. Tymczasem
"posurfowałem" trochę w necie i co się okazuje? Na naszym rynku dostępnych
jest bardzo mało opon całorocznych, zwłaszcza w przystępnych cenach.


oczywiście mamy demokrację i wszyscy robią co chcą. Ale jak by co to
poszperaj w googlach to poczytasz sobie o tym jak koncerny opooniarskie nas
nabijają w butelkę na oponach zimowych i letnich. Tanie opony zimowe czy
letnie to nic innego jak miesznaka zbliżona do opon wielosezonowych ;-).


Ponadto z niezależnych testów i opinii użytkowników wynika, że jedyna
przewaga zimówek to rzeczywiście jazda po śniegu. Interesująca wypowiedź
znajduje się także pod adresem:
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_dnia/news/zimowki-czy-caloro...
(zapewne było, ale może warto przeczytać)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Opony: zimowe czy całoroczne?


Ale czy twoje przekonanie do całorocznych wynika z doświadczenia, czy (jak w
moim przypadku) z faktu zapoznania się z szeregiem opinii potwierdzających
jakość opon całorocznych?


Pierwszym co mnie zainspirowalo do calocznych to doswiadczenie amerykanskie (mam
tam rodzine). Tam nawet pod granica z Kanada praktycznie nie spotyka sie w uzycu
opon zimowych i wszycy jezdza caly rok na tym samym a oni jedza naprawde duzo.
Po drugie je jezdze spokojnie i nie za szybko wiec nie potrzebne mi sa
wspolczesne opony letnie. Natomiast mieszkajac w samym centrum miasta nie mam
gdzie trzymac drugiego kompletu kol.
Dlatego szukalem opon calocznych. Najpopularniejsze (juz nie produkowane) byly
Nawigatory I ale nie wzbudzil mojego zaufania ksztalt ich bieznika (za "gesty").
Natomiast jak zobaczylem (najpiew w Internecie) Nawigatory II (czyli
Ktorestam_Goodyery) to stwierdzilem ze to chyba to czego szukalem. Potem
pomacalem i kuplem je (w lecie). Przeszly zaraz pomyslnie test na ostrych
szutrach i bezdrozach Ukrainy a zime (ostatnia) juz opisalem.

Adampio

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: eXtrem ride -> padly hamulce ... w krytycznym momencie

Lol,moj koszmar z najciemniejszych nocy,oby nigdy nie come true:)

Nie ma nic gorszego niz to: lecisz 2,50 autostrada, wypadasz zza
gorki i widzisz ze masz 150m do ostatniego w rzadku stojacego
na awaryjnych... ;)))


    Mialem tak kiedys jadac do wloch... padal deszcz, mialem opony
caloroczne, brak ABS.. brr.. sam nie wiem jak wyszedlem z tego poslizgu i
wyhamowalem. No i nie jechalem 250 tylko 100. Albo w Wawie. Jade sobie
60km/h lewym pasem za ciezarowka, godzina kolo 23 wiec pusto, chce ja
wyprzedzic z prawej ale w tym momencie zaczyna zjezdzac, mysle sobie dobra,
moge brac z lewej. Dodaje troche gazu, ciezarowka zmienia pas podejrzanie
szybko a ja widze jakies 20m przed soba ciezarowke stojaca na awaryjnych
[lewy pas..]. Dobrze ze nie stalo sie to pare lat wczesniej, jak jezdzilem
duzo szybciej [pamietam ze standard ta trasa to 140 w nocy].

    Pozdr
                        Pecet
BMW 518i Touring 93 [na sprzedaz]
Ford Escort Kombi '98

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: A moze caloroczne?
Witam,

A moze zamiast sie bujac z wymiana co pol roku, to sprawic sobie jakies DOBRE
caloroczne opony? Z tego co slyszalem, to nigdy nie będą one dobra na śniegu,
ale na mokrym asfalcie (zimnym, cieplym) moga byc juz calkiem spoko. Nie
zalowalbym kasy na takie caloroczne, bo oszczedzilbym na wymianach i na drugim
komplecie.

Prosze o opinie.

Dzięki,

latet

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: A moze caloroczne?


A moze zamiast sie bujac z wymiana co pol roku, to sprawic sobie jakies
DOBRE caloroczne opony? Z tego co slyszalem, to nigdy nie będą one dobra
na śniegu, ale na mokrym asfalcie (zimnym, cieplym) moga byc juz calkiem
spoko. Nie zalowalbym kasy na takie caloroczne, bo oszczedzilbym na
wymianach i na drugim komplecie.


Jeśli:
- mieszkasz w duzym mieście i w zimie tylko w tym mieście jeździsz
- jeździsz w zimie drogami tylko odśnieżonymi/solonymi
- nie wyjeźdzasz w góry zimą, i nie wyjżdzasz za granicę
to w ogóle jeździj tylko na letnich albo całorocznych.
W tamtym roku po podsumowaniu roku (zima była ciepła szczególnie w
Warszawie) w zasadzie mogłem w ogóle nie zmieniać na zimówki.

Bobi

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: A moze caloroczne?
Patrze a tu w szybce robal taki: news:ggv029$f6e$1@inews.gazeta.pl !
Pewnie kiero jakis, ten Latet . Tak se patrze i patrze jak nawija
makaron na uszy:


A moze zamiast sie bujac z wymiana co pol roku, to sprawic sobie
jakies DOBRE caloroczne opony? Z tego co slyszalem, to nigdy nie będą
one dobra na śniegu, ale na mokrym asfalcie (zimnym, cieplym) moga byc
juz calkiem spoko. Nie zalowalbym kasy na takie caloroczne, bo
oszczedzilbym na wymianach i na drugim komplecie.


To ja sie podepne...jaki jest sklad mieszanki w calorocznych? Co prawda mam    
zimowki, ale zastaniwam sie czy to ma sens jak sie cala zime spedza w DC i
tylko jeden wypad w gory (gdzie zakladam lancuchy)
Interesuje mnie czy oponia caloroczna zuzywa sie w szybszym tempie niz
letnie (w okresie letnim).

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: A moze caloroczne?

Patrze a tu w szybce robal taki: news:ggv029$f6e$1@inews.gazeta.pl !
Pewnie kiero jakis, ten Latet . Tak se patrze i patrze jak nawija
makaron na uszy:

| A moze zamiast sie bujac z wymiana co pol roku, to sprawic sobie
| jakies DOBRE caloroczne opony? Z tego co slyszalem, to nigdy nie będą
| one dobra na śniegu, ale na mokrym asfalcie (zimnym, cieplym) moga byc
| juz calkiem spoko. Nie zalowalbym kasy na takie caloroczne, bo
| oszczedzilbym na wymianach i na drugim komplecie.

To ja sie podepne...jaki jest sklad mieszanki w calorocznych? Co prawda mam    
zimowki, ale zastaniwam sie czy to ma sens jak sie cala zime spedza w DC i
tylko jeden wypad w gory (gdzie zakladam lancuchy)
Interesuje mnie czy oponia caloroczna zuzywa sie w szybszym tempie niz
letnie (w okresie letnim).

--
Dman-666
Jarek Srebrny, Stolec


Czy Ty facet normalny jesteś. Skład gumy na opony to jedna z tajemnic firm
gumiarskich. A ty chcesz żeby ci ktoś podał. I co Ci to da ze będziesz wiedział
jakie tam są kauczuki, stabilizatory i inne dodatki. Przecież się na tym nie
znasz. Bo jak byś się chociaż trochę znał to nie zadawał byś takich pytań.  

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: A moze caloroczne?
Dnia Mon, 01 Dec 2008 00:25:35 +0100, J.F napisał(a):


On Sun, 30 Nov 2008 22:19:45 +0100,  Latet wrote:
| A moze zamiast sie bujac z wymiana co pol roku, to sprawic sobie jakies DOBRE
| caloroczne opony? Z tego co slyszalem, to nigdy nie będą one dobra na śniegu,
| ale na mokrym asfalcie (zimnym, cieplym) moga byc juz calkiem spoko. Nie
| zalowalbym kasy na takie caloroczne, bo oszczedzilbym na wymianach i na drugim
| komplecie.
Taa, jak uslyszalem cene za Vector 5 to mi przeszlo :-)
~250zl za sztuke czyli ok 400zl drozej na komplecie.
Nie zeby to bylo jakos nieosiagalnie, ale przeplacac za kompromis ?


Choćby dla bezpieczeństwa. Zimowe opony w mieście z miażdżącej ilości
przypadków będą zdecydowanie gorsze nawet od letnich, nie mówiąc o
całorocznych (mowa oczywiście o zimie).

Pozdrawiam,

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: A moze caloroczne?
On 30 Lis, 22:19, "Latet" <s@spam.plwrote:


Witam,

A moze zamiast sie bujac z wymiana co pol roku, to sprawic sobie jakies DOBRE
caloroczne opony? Z tego co slyszalem, to nigdy nie będą one dobra na śniegu,
ale na mokrym asfalcie (zimnym, cieplym) moga byc juz calkiem spoko. Nie
zalowalbym kasy na takie caloroczne, bo oszczedzilbym na wymianach i na drugim
komplecie.


Jesli chcesz kupowac drogie uniwersalne,
zeby oszczedzic na przekladkach, to chyba
chybiony pomysl.

Jesli chcesz oszczedzic, to tak, kup
wielosezonowe, ale tanie.

Wiesz co kupujesz, wiesz co dostajesz,
wiesz, ze nie mozesz wariowac na drodze,
kupujesz, jezdzisz i masz kase w kieszeni.

Jesli chcesz wariowac, to kup dobre zimowki
i dobre letnie, i drugi komplet felg.

Nie bedzie bujania ze zmiana (kwadrans, no, dwa,
na parkingu), za to bedzie dobrze (i drogo).

Mozliwosc wariowania na drodze - bezcenne :)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: A moze caloroczne?

"J.F." <jfox_xnosp@poczta.onet.plwrote in message



On Sun, 30 Nov 2008 22:19:45 +0100,  Latet wrote:
| A moze zamiast sie bujac z wymiana co pol roku, to sprawic sobie jakies
| DOBRE
| caloroczne opony? Z tego co slyszalem, to nigdy nie będą one dobra na
| śniegu,
| ale na mokrym asfalcie (zimnym, cieplym) moga byc juz calkiem spoko. Nie
| zalowalbym kasy na takie caloroczne, bo oszczedzilbym na wymianach i na
| drugim
| komplecie.

Taa, jak uslyszalem cene za Vector 5 to mi przeszlo :-)
~250zl za sztuke czyli ok 400zl drozej na komplecie.

Nie zeby to bylo jakos nieosiagalnie, ale przeplacac za kompromis ?
Za te pieniadze moge:


Doliczyles cene drugiego kompletu opon?

Pozdrawiam
Kamil

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: A moze caloroczne?
Dman-666 pisze:


Patrze a tu w szybce robal taki: news:ggv029$f6e$1@inews.gazeta.pl !
Pewnie kiero jakis, ten Latet . Tak se patrze i patrze jak nawija
makaron na uszy:

| A moze zamiast sie bujac z wymiana co pol roku, to sprawic sobie
| jakies DOBRE caloroczne opony? Z tego co slyszalem, to nigdy nie będą
| one dobra na śniegu, ale na mokrym asfalcie (zimnym, cieplym) moga byc
| juz calkiem spoko. Nie zalowalbym kasy na takie caloroczne, bo
| oszczedzilbym na wymianach i na drugim komplecie.

To ja sie podepne...jaki jest sklad mieszanki w calorocznych? Co prawda mam    
zimowki, ale zastaniwam sie czy to ma sens jak sie cala zime spedza w DC i
tylko jeden wypad w gory (gdzie zakladam lancuchy)


Z grubsza taka całoroczna (na przykładzie Navigatorów) to zimowy bieżnik
i twarda mieszanka.

I do jazdy po mieście raczej wystarczą - podjeżdżałem na nich pod sporą,
wyślizganą górę i nie było problemów.

Osiągi na asfalcie przy ujemnej temperaturze są niegorsze, a nawet może
trochę lepsze niż zimówek, osiągi na śniegu są słabsze niż zimówek, ale
wyraźnie lepsze niż letnich.

Za to po szutrze idą jak dzikie :)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: A moze caloroczne?
Dnia Sat, 6 Dec 2008 08:22:16 +0100, Latet napisał(a):


| Zmieniłem przedwczoraj letnie Bridgstone (które osobiście uważam za dobre, o
| wiele lepsze niż letnie Fuldy, które miałem wczesniej) na zimówki Yokohama (z
| przodu) + Fulda (z tyłu). Stwierdziłem znaczną poprawę przyczepności przy
| obecnych warunkach (ok. +4 - +6 C, asfalt suchy lub asfalt lekko mokry).
A wczoraj w innym aucie zmieniłem letnie Fuldy (które uważałem za bardzo śliskie
na mokrym) na zimowe Pirelli Winter Carving. I jestem zdruzgotany - tragicznie,
ale to tragicznie śliskie są te Pirelli na mokrym asfalcie! No załamka :(


No, niestety ja też mam te gówniane opony - gumiarz mi wcisnął ten szajs,
a że się spieszyłem to zaufałem jego poradom... :-/ Skutek taki, że boję się
jeździć po mieście... Pewnie jak tylko trochę uzbieram to wywalę to gówno na
śmietnik i kupię normalne opony całoroczne.

Pozdrawiam,

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: czy jest sens zakladania zimowek teraz


| Wiec radzisz zeby juz dzis pogorszyc sobie skutecznosc hamowania, w
nadzieji, ze moze jutro spadnie snieg i skutecznosc hamowania sie poprawi??
;-PPP

Jak ktos ma "gotowe" kola, to tym bardziej moze jeszcze poczekac z
przekladaniem! Jak na dzis nic mu te zimowki nie dadza, wiec czemu radzicie
juz przekladac?


No ew. mozna sie zaopatrzyc w tzw opony caloroczne, nie wiem jak do osobowek
ale do dostawczych robi takie jeszcze np Continental i GoodYear :-)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Jakie opony caloroczne 185R14C?


Czesc
Mam kolege, przacuje w Bridgestone.
Twierdzi ze nie ma opon caloroczych czy tez wielosezonowych.
Albo takie albo takie.
RK


W Transporterze mam stare D-124 i potrzebuje nowych opon ktore moge uzywac
caly rok.
Nie mam zamiaru wdawac sie w dyskusje czy istnieja opony
caloroczne/wielosezone - potrzebuje rady do uzytkownikow dostawczakow ktore
dostepne opony nadaja sie do eksploatacji przez caly rok i maja rozmiar
185R14C.
Michal

PS. Dla milosnikow bezprzedmiotowych dyskusji:
Wczesniej jezdzilem Samuraiem 3 lata na oponach Bridgestone AT czyli All
Terrain = "na kazdy teren" a kazdy terenowiec potwierdzi ze nie ma takich
opon zeby nadawaly sie na kazdy teren. Bylem jednak zadowolony z tamtych
opon bo spelnialy moje potrzeby i teraz tez szukam takich ale do VW T3

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Jakie opony caloroczne 185R14C?
Sie obruszylem troche.
Pytanie bylo konkretne - na caly rok. Skoro wiadomo ze takich nie ma a mimo
to takie chcesz, to naprosciej bedzie kupic opony letnie z jak najwieksza
liczba naciec bierznika. W koncu w naszym klimaci wiecej jest ciepla niz
zimna.
Jeszcze prosciej podzwonic po zakladach zajmujacych sie takimi uslugami -
skoro pytasz o opone caloroczna a odpowiedz ze takie produkowane nie sa
taktujesz jako bezprzedmiotowo.
RK

Nie mam zamiaru wdawac sie w dyskusje czy istnieja opony
caloroczne/wielosezone - potrzebuje rady do uzytkownikow dostawczakow
ktore
dostepne opony nadaja sie do eksploatacji przez caly rok i maja rozmiar
185R14C.
Michal

PS. Dla milosnikow bezprzedmiotowych dyskusji:
Wczesniej jezdzilem Samuraiem 3 lata na oponach Bridgestone AT czyli All
Terrain = "na kazdy teren" a kazdy terenowiec potwierdzi ze nie ma takich
opon zeby nadawaly sie na kazdy teren. Bylem jednak zadowolony z tamtych
opon bo spelnialy moje potrzeby i teraz tez szukam takich ale do VW T3

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Zapytanie o Renault 19 - warto kupić?


myśle o zakupie z motorkiem 1,7 benzyna.
jakie są wady , usterki - czyli wszystko za i przeciw?????


jezdzilem tym prawie dwa lata. 1992r, 1721ccm benz.
prowadzilem nawet dokumentacje wszystkich napraw/wydatkow.
przez ten czas wymienialem lub musialem naprawic:
- silniczek krokowy przepustnicy
- tarcza sprzegla i lozysko
- lozysko w kole
- sworzen w zawieszeniu
- chlodnica, wycieki
- pokretlo od ogrzewania (zgroza-nie do zdobycia!)

Te naprawy nie byly specjalnie drogie ale bylo ich sporo bo "francuzki" sa
delikatne.
Glownym powodem sprzedazy byl fakt, ze moj kolega wjechal nim do rowu(!) do
wymiany byl zderzak, przednia lampa i kierunkowskaz - wszystko udalo sie kupic
relatywnie tanio.
Inne zalety to: wygoda, (np fotele - nigdy nie bolaly mnie plecy), wyposazenie,
ladne wnetrze, pakownosc, zgrabnosc, w miare przyzwoite zuzycie paliwa, choc
170km tez da sie pojechac. przyzwoita cena. raczej nie kusi zlodzieja.
Najmilej wspominam jazde oblodzona zakopianka gdzie auta stawaly w miejscu a
moja 19tka na oponach calorocznych pieknie trzymala sie drogi. Zrobilem kilka
tras za granice. Samochod nigdy nie zawiodl.
Jedyna moim zdaniem wada to brak ABS, choc nie wiem czy w mlodszych rocznikach
nie montowali.

Zycze udanego zakupu.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: najlepsza opona uniwersalna?


Dnia Wed, 24 Nov 2004 12:59:24 +0100, m_ napisał(a):

| Czy mógłby mi ktoś wskazać jakieś dobre opony uniwersalne do nissana
| primery? (95% czasu jeżdże po asfalcie w mieście i zaczynam wątpić w
sens
| corocznej męczarni z wymianą opon).

Pirelli Euro P2500 - takie mam w samochodzie zony. Mogę polecić ale nie
wiem czy są najlepsze.

 I jeszcze pytanie teoretyczne- czy
| najlepsza, najdroższa opona uniwersalna jest w stanie zapewnić prace
| zbliżoną do przeciętnej opony letniej i zimowej w różnych warunkach?

Na śniegu czy błocie pośniegowym całoroczna nie wytrzymuje porównania z
przeciętną zimówką.


Moze cos dorzuce od siebie.
Jezdze pierwszy sezon na oponach calorocznych dokladnie na Continental i
musze stwierdzic ze na sniegu jest o'k, sam bylem w szoku ze opona
caloroczna daje sobie tak dobrze rade w glebokim sniegu ale jezeli chodzi o
bloto posniegowe to niestety opona zimowa zdecydowanie jest górą.
Pozdrawiam
Dawid
P.S. Sam zastanawiam sie nad zakupem opon zimowych. Mam do wyboru Sava
Eskimo S3 lub Kleber Krisalp 3 w rozmiarach 155/70 R13. Które doradzacie???

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: najlepsza opona uniwersalna?

"J.F." wrote


A mnie zainteresowalo
Only four-season family of tires that carries the Severe Service
Emblem exceeding new government snow condition regulations
O co chodzi ?


Każda opona zimowa w USA ma taki znaczek - śnieżynkę gdzieś na ściance
bocznej, że jest oponą zimową i może być używana na śniegu.  Opony
całoroczne (all-season) takich śnieżynek nie mają.  WR jest jedyną
całoroczną oponą, która zaliczyła jakieś tam testy państwowe żeby sobie
na tą śnieżynkę zasłużyć.  Na tej stronie jest więcej informacji na ten
temat:
http://www.snowtire.info/


I jeszcze
DSI system uses number blocks displayed in the center of the tread
area, indicating the safety level and remaining tread depth in
millimeters


To są takie cyferki wyrzeźbione w bieżniku na odpowiednią głębokość
pokazujące ile jeszcze mm bieżnika Ci zostało (jak byś nie mógł sam
zmierzyć :-)).  Widać je na tym zdjęciu:
http://www.canadiandriver.com/articles/hl/images/nokian_wr_1.jpg


| Can inform driver of road conditions based on outside air
| temperature
surrounding the tire


Ech... to jakiś badziew... coś wlepione w ściankę opony, co zmienia
kolor, jeśli temperatura na zewn. jest poniżej 0, o ile dobrze pamiętam.

Pozdr.

Pete

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Zakaz ruchu ciężarówek ???


Bardzo dobrze, ze nie ma obowiazku uzywania opon zimowych ani lancuchów
(to  nie jest do konca prawda), ale powinien byc obowiazek takiego
zabezpieczenia  mobilnosci samochodu, aby nie tamowal ruchu. Jesli
zamiast lancuchów wolisz  wozic ciagnik gasienicowy na pace albo kilka
ton piasku z sola to Twój  wybór. Masz nie tamowac ruchu. Mamy srodek
zimy i wiadomo co mozna spotkac  na drodze.


Nie ma prawdy do końca, lub nie do końca. Nie ma takich obowiązków.
Nie ma opon zimowych do ciężarówek. Norwegowie i Finowie używają opon o
trochę innym kroju bieżnika, skład gumy ten sam. Nadal są to opony
całoroczne i strasznie głośne (tu też są normy i dopuszczjące warunki
techniczne, hint: hałas).


Co do utrzymania dróg to nikt rozsadny nie wierzy w to, ze jak konkretnie
popada to drogi sie zaraz odsnieza. A tlumaczenie, ze liczylem na sluzby
drogowe jest dziecinne.


Podróże po kraja cywilizowanych każą mi wierzyć, że wszyscy wywiązują się ze
swoich obowiązków. To nie jest dziecinne.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Zakaz ruchu ciężarówek ???
Użytkownik "Maks" <maks_77antys@tlen.plnapisał


Nie ma prawdy do końca, lub nie do końca. Nie ma takich obowiązków.


Nie ma ustawowego obowiazku, ale pamietam jak (zdaje sie nawet w ubieglym
roku) policja sprawdzala w rejonach podgórskich czy tirowcy maja lancuchy.


Nie ma opon zimowych do ciężarówek. Norwegowie i Finowie używają opon o
trochę innym kroju bieżnika, skład gumy ten sam. Nadal są to opony
całoroczne i strasznie głośne (tu też są normy i dopuszczjące warunki
techniczne, hint: hałas).


Nigdzie nie napisalem ze sa takie opony. Co wiecej napisalem cos wprost
przeciwnego.


| Co do utrzymania dróg to nikt rozsadny nie wierzy w to, ze jak konkretnie
| popada to drogi sie zaraz odsnieza. A tlumaczenie, ze liczylem na sluzby
| drogowe jest dziecinne.

Podróże po kraja cywilizowanych każą mi wierzyć, że wszyscy wywiązują się
ze swoich obowiązków. To nie jest dziecinne.


Dziecinne jest liczenie przede wszystkim na innych. Skoro pokladasz taka
ufnosc w cudowne sluzby "krajów cywilizowanych" to po co "worek szlaki,
łopate i łańcuchy" ?

ZK

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Na zimowych przez caly rok?


Wiadomo że opony zimowe sie szybciej będą ścierać latem.  Ale jak
wygląda
sprawa bezpieczeństwa?


jak dla mnie sa rozne sposoby na samobojstwo, oni wybrali taki, ich wola,
pozostaje tylko nadzieja ze niekogo przy tym nie zabija

wlasnie wczoraj zmienilem zimowki i odetchalem wreszcie z ulga, bo ostre
hamowanie na mokrym asfalcie to porazka, jak juz sa takimi centusiami to
powinni zainwestowac w dobre opony caloroczne, wtedy to ma sens, sam sie
zastanawiam nad takim rozwiazaniem

jak dla mnie to w naszych warunkach klimatycznych, juz lepiej jezdzic na
letnich w zimie, niz na zimowkach w lecie

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Na zimowych przez caly rok?


3-5% wszystkich jazd.


w momencie kiedy masz dzwona takie wyliczenia ida w diably

nie ma co tu dywagowac, jazda caly rok na zimowkach jest totalnie bez
sensu, jesli ktos chce robic takie oszczednosci, powinien kupic opony
caloroczne, w naszym klimacie, przy spokojnej jezdzie beda sie sprawowac
calkim dobrze

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Na zimowych przez caly rok?
szerszen napisał(a):


nie ma co tu dywagowac, jazda caly rok na zimowkach jest totalnie bez
sensu, jesli ktos chce robic takie oszczednosci, powinien kupic opony
caloroczne, w naszym klimacie, przy spokojnej jezdzie beda sie sprawowac
calkim dobrze


Dlaczego uparłeś się, że wszyscy którzy jeżdżą na zimówkach cały
rok robią to dla oszczędności ?

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Mit zimowych opon - dzisiejszy Stern TV na RTL
Użytkownik "Dana S" napisał:


Zygmunt M. Zarzecki wrote:
| te 7 stopni to bzdet rozpowszechniany przez kretyńskich pismaków
| btw, dlaczego nie testowali w temperaturze -5 do 0?

Dlaczego ich nie testowali na sniegu i blocie?


Bo teza oponiarzy brzmi: "ponizej 7 stopni opona letnia traci przyczepnosc i
trzeba uzywac opon zimowych". I bzdure te ciagle powtarzali (klientka
nagrywala wypowiedzi oponiarzy ukryta kamera): jakoby letnia opona traci
przyczepnosc, bo twardnieje, ze nowe warunki ubezpieczen posiadaja klauzule
o obowiazku uzywania opon zimowych zima i inne tego typu brednie.

A ze na sniegu opona zimowa jest lepsza, nie trzeba dowodzic. Problem w tym,
ze zima w wiekszosci drogi sa czarne.

Do Zygmunta: w okolicy zera testowano kilka lat temu, zarowno na suchym,
mokrym, jak i na sniegu, wyniki tu publikowalem. Micheliny Energy i ContiEco
wypadaly nie gorzej od kiepskich zimowek! Widac, komus bardzo zalezalo, by
strona znikla, ale pamiec Googla nielatwo skasowac.

J.F. znalazl niedawno dostepne w USA caloroczne opony marki Miechelin
Harmony - az sie zdziwil, jakie opona ta posiada wlasciwosci :-)

O.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Mit zimowych opon - dzisiejszy Stern TV na RTL
J.F. napisał(a):


On Fri, 09 Dec 2005 09:07:45 +0100,  Tomasz Pyra wrote:

| Zazwyczaj caly sezon zimowy na pomorzy przejechac na letnich sie da, ale:
Tylko drobnostka - na niektorych letnich.


No jasne, mimo wszystko nawet caloroczne opony o stosunkowo dobrych
wlasciwosciach zimowych przegrywaja z kretesem nawet z byle jakimi
zimowkami na sniegu.

Zawsze gdzies przebiega ta granica gdzie caloroczne juz nie dadza rady,
a zimowe jeszcze dadza. Inna sprawa gdzie ona przebiegnie i jak daleko
od tej granicy gdzie nawet zimowe nie pomoga. No i czy warto dla
przesuniecia tej granicy kupowac komplet zimowek.

A najlepsze na lato sa jednak te opony ktore na sniegu prezentuja
beznadziejne osiagi.

IMO lepiej miec 2 komplety, ale na jednym tez sie da przezyc zime.
Co do obowiazku jazdy w zimowkach, to osobiscie uwazam ze wiekszy sens
ma obowiazek wozenia lancuchow w samochodzie niz zakladania zimowek.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: W czasie opadow sniegi to nie snieg jest najgorszy !!!!
toc,

 Fri, 7 Feb 2003 15:48:35 +0100, "Tomcat" <tomca@gazeta.plwystukalbyl:

 | _OPONACH_WIELOSEZONOWYCH/UNIWERSALNYCH_...
 |           (dojazd do cywilizacji jimny'99)
 
 Tatatatata. Niech zgadne: Stomil D-164?
 :-)

:] nie, brigestone dueler t/a. co nie zmienia faktu że to opona
całoroczna, raczej szosowa i do tego 3.5 roku na kołach...

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Gumowy mit.
Joker napisał(a):


Mit - moze zbyt mocno powiedziane.  Jednak prawda jest taka, ze producenci
glownie przy pomocy mediow zbudowali teorie o koniecznosci stosowania takich
opon.  Czy rzeczywiscie jest to takie niezbedne?
http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=679421


I bedzie tak wracalo i wracalo...

Tak - zimowe sa lepsze. Znacznie lepsze.

Roznia sie tym ze pozwolo podjechac pod sliskie wzniesienie pod ktore
nie podjedzie sie na oponach calorocznych.
Tak samo jak pozwola przejechac przez usypana pryzme sniegu przez plug
ktora zagradza wjazd/wyjazd z parkingu.

Do tego znacznie skracaja droge hamowania na sniegu.

Jak ktos lubi sie slizgac i wykopywac samochod z sniegu to niech sobie
jezdzi na calorocznych.

Jezeli ktos widzi w tym "spisek producentow opon" to niech sie zastanowi
czy czasem 2 kompety opon nie kosztuja go tyle samo - wszak jak jezdzi
na zimowkach to mu sie letnie nie zuzywaja. I w druga strone tak samo.
Wiec opon ma sie 2x wiecej, za to jezdzi sie na nich 2x dluzej.

A takich "calorocznych" to ja bardzo czesto widze jak tarasuja droge i
blokuja ruch nie mogac ruszyc spod swiatel, albo pod jakakolwiek gorke,
bo mieszkam w dosc pofaldowanym miescie (Gdynia).

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Gumowy mit.
JM. napisał(a):


| Opony uniwersalne jakie mialem nie przyjemnosc uzytkowac to jedna wielka
| katastrofa na sniegu, w blocie posniegowym i wg mnie w niczym nie roznia
| sie od jazdy na letnich zimą.

Potwierdzam. Moze ja mialem po prostu kiepskie opony (Pirelli P6 Four Seasons),
ale przez nie mam o uniwersalnych jak najgorsze zdanie...


Prawda jest taka ze nie ma dobrych opon calorocznych - po prostu
producenci traktuja rynek opon calorocznych jako rynek, gdzie kluczowym
parametrem opony jest jej cena.
Co zreszta po czesci moze miec skutek w kiepskiej jakosci tych opon.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Gumowy mit.


A takich "calorocznych" to ja bardzo czesto widze jak tarasuja droge i
blokuja ruch nie mogac ruszyc spod swiatel, albo pod jakakolwiek gorke,
bo mieszkam w dosc pofaldowanym miescie (Gdynia).


ze tak głupio spytam:skad wiesz  jakie mieli zalozone opony?Sprawdzales
kazdego?

Od tego roku i nowego samochodu mam rowniez zimowki. Faktycznie na sniegu
przyczepnosc jest lepsza. Lecz jest druga strona medalu. Przy tych
wszystkich zimowkach, abs-ach i innych kontrolach trakcji zdrowy rozsadek
czesto idzie sobie gdzies tam. Kierowca oducza sie prawidlowej techniki
jazdy. Jak jezdzilem ibiza nigdy nie zmienialem opon na zimowki. Kupowalem
dobre opony caloroczne, nie mialem abs i czulem jak i kiedy auto jezdzi, jak
hamuje, kiedy idzie slizgiem. Nawet zona wiedziala ze trzeba uwazac. Teraz
jest nowe dobre auto, abs, zimowki ,bo przeciez musza i byc, i... wydaje sie
ze juz nic sie nie moze zdazyc... Poprzez wszelkie wynalazki niby
poprawiajace bezpieczenstwo stajemy sie bardzie pewni siebie a raczej auta i
coraz latwiej jest o przekroczenie tej cienkiej czerwonej lini.

W zimie zamiast wierzyc w cudowna moc zimowek abs-ow i innych bajerow
polecam wszystkim troche wolnego placu by mozna bylo pokrecic "bączki",
pojezdzic bokiem slizgiem czy poprobowac hamowania. To daje wieksza pewnosc
niz zimowki.

pzdr
krzychut

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Gumowy mit.


Joker wrote:
Owszem proponuje rowniez. Warto jednak najpierw zapoznac sie dokladniej
jakim typem opon dysponujemy, czesto bowiem kierowcy sadza, ze posiadaja
opony całoroczne (te na ktorych jezdza w lecie), a są to opony letnie.
Niewatpliwie przy porownywaniu opon letnich i zimowych roznica bedzie
wyraznie odczuwalna, bowiem na letnich oponach po sniegu jezdzic sie
praktycznie nie da.


Pare lat temu jezdzilem na Debica navigator - uniweralne opony,
jezdzilem tez na debica vivo oraz na directional frigo.

Wszystkie jednego producenta, wszystkie porownywalnej niskiej klasy.

Jezeli mozna powiedziec ze vivo to opona bardzo marna wsrod opon letnich
to navigator zachowuje sie znacznie gorzej. Samochod plywa po drodze na
navigatorach.
To samo mozna powiedziec o frigo - opona na kopny snieg a na asflat i
mokry asfalt marna. Navigator za to nie nadaje sie na kopny snieg a na
suchym asfalcie zachowuje sie mniej wiecej tak samo zle jak frigo.

Pozdrawiam
Rafał

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Gumowy mit.


On Wed, 26 Oct 2005 10:45:42 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
Prawda jest taka ze nie ma dobrych opon calorocznych - po prostu
producenci traktuja rynek opon calorocznych jako rynek, gdzie kluczowym
parametrem opony jest jej cena.


A jak bylo 15 lat temu ? tez nie bylo dobrych opon ?


Co zreszta po czesci moze miec skutek w kiepskiej jakosci tych opon.


Hm, wydawalo mi sie ze marka zobowiazuje ..

J.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Zimowe oszustwo oponowe


Oleg wrote:
No przecież nadal są produkowane: na www.opony.pl widziałem np.
ContiEcoContact 3 w rozmiarze 185/65/15 (nie wiem, jaki potrzebujesz) po 248
zł, Michelin Energy po 367.. Szczególnie polecałbym Michała - na Xantii
przejechałem nimi 105 tys. km (i jeszcze miały ze 2 mm).


Jak to są opony całoroczne, to jutro w wyborach wygra Vin Diesel.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: automatyczna skrzynia biegów


"szerszen" <szers@tlen.plwrote in message



| To moze w jakis automatach made in pierdziszewo.
| U mnie jak wrzucam 2 to mam 2, wrzucam 3 to mam 3.

to moze napiszesz co za wspanialym wynalazkiem jezdzisz zeby kazdy mogl to
zweryfikowac, bo jezdzilem juz 3 roznymi automatami i kazdy mial tak jak
mowie


w kazdym porzadnym automacie masz mozliwosc zablokowania skrzyni na danym
biegu, tyczy sie to glownie stromych zjazdow do hamowania silnikiem, ale na
upartego do ruszania ze sniegu tez powinno wystarczyc

zreszta przejezdzilem automatem na calorocznych oponach w zimie w roznych
warunkach terenowych osobowka 4000 km w stanach i jakos sie nie zakopalem.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Naped Przod czy Tyl co latwiejsze?


| | Czasem mnie jednak martwi to, że tyle osób, w zasadzie to większość
ludzi
| | na drogach, nawet na sucho nie ma pojęcia, jak należy się zachować w
| | poślizgu czy innej niebezpiecznej sytuacji...
| A pewnie. W większości są to raczej kierowcy FWD, bo tam poślizgi
zdarzają
| się dużo rzadziej, a co za tym idzie nie czują oni potrzeby ćwiczenia.
Weź mi tu nie mów nawet, że w FWD są rzadziej... Na prawdę!? Geeezzz... ja
jednej tylko zimy miałem circa 10... :/ W takim razie z RWD to już bym się
pewnie gdzieś rozwalił...


10 ? O jakich poslizgach mowa ? Gotar, ty sie kiedys zabijesz. Moze zmien te
caloroczne opony ..
Na FWD piruecik wykrecilem raz przez pare lat jazdy, przy RWD - dwie zimy
dwie sztuki, i jedna mokra kostka, ale to bylo dawno i sie nie liczy :-)

J.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: czy sa zwolennicy opon calorocznych ?
mam pytanko czy sa na tej grupie zwolennicy opon
calorocznych ? spotkalem wsrod znajomych jednego
takiego, ktory zszokowal mnie sposobem myslenia,
ze placenie dwa razy do roku po ok. 60 pln za zmiane
i wywazanie opon to de facto po paru latach kaska
dzieki, ktorej kupuje opony dobrych marek tyle, ze
uniwersalne ... zapomnialem spytac o to jakie to sa
marki w ktorych opony uniwersalne moga miec juz
w miare sensawna jakosc - czy ktos z was postepuje
dokladnie tak samo ? nie macie wrazenia, ze jest to
kompromis na bezpieczenstwie i komforcie jazdy tak
duzy, ze mimo wszystko nie jest wart niewygody
zmieniania opon ? czy ktos z was zalozyl dobrej marki
opony uniwersalne i tego pozalowal albo wie, ze
juz wiecej tego nie bedzie robil ?

dzieki za opinie..

bsod

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: czy sa zwolennicy opon calorocznych ?
bsod napisał(a):


mam pytanko czy sa na tej grupie zwolennicy opon
calorocznych ? spotkalem wsrod znajomych jednego
takiego, ktory zszokowal mnie sposobem myslenia,
ze placenie dwa razy do roku po ok. 60 pln za zmiane
i wywazanie opon to de facto po paru latach kaska
dzieki, ktorej kupuje opony dobrych marek tyle, ze
uniwersalne ... zapomnialem spytac o to jakie to sa
marki w ktorych opony uniwersalne moga miec juz
w miare sensawna jakosc - czy ktos z was postepuje
dokladnie tak samo ? nie macie wrazenia, ze jest to
kompromis na bezpieczenstwie i komforcie jazdy tak
duzy, ze mimo wszystko nie jest wart niewygody
zmieniania opon ? czy ktos z was zalozyl dobrej marki
opony uniwersalne i tego pozalowal albo wie, ze
juz wiecej tego nie bedzie robil ?

dzieki za opinie..


Ja mialem przez chwile Debica Nawigator caloroczna i zmienilem (bo
zmienialem felgi na aluminiowe) na letnie Michelin MXT i uwazam ze te
micheliny sa beznadziejne, na suchym zachowuja sie jak plastikowe, a na
mokrym to nawet nie chce mi sie komentowac. Na szczescie dostalem je
prawie za darmo jak kupowalem felgi. Co do nawigatorow, to doskonale
spisywaly mi sie w zimie na calej osniezonej drodze. Mimo to teraz kupie
normalne zimowki a przed przyszlym letnim sezonem zwykle letnie opony.
A wlasnie przy okazji, co sadzicie o:

CARVING - PIRELLI - 150.- szt.
albo
Barum POLARIS 2 - 144.- szt.

Mowa o rozmiarze 175/70R13

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: czy sa zwolennicy opon calorocznych ?


mam pytanko czy sa na tej grupie zwolennicy opon
calorocznych ? spotkalem wsrod znajomych jednego
takiego, ktory zszokowal mnie sposobem myslenia,
ze placenie dwa razy do roku po ok. 60 pln za zmiane
i wywazanie opon to de facto po paru latach kaska


Się kupuje drugi zestaw felg. Przełożyć od biedy można wtedy samemu w
20minut.

A uniwersalna - jak ktoś mało jeździ i raczej po mieście, a przy
śnieżycy woli jechac autobusem, to uniwersalne są dla niego. Ale jak się
jeździ więcej to tylko dwa komplety, inaczej można się niemiło
przejechać.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: czy sa zwolennicy opon calorocznych ?
Dnia pieknego 2005-09-25 o 11:51:23 osobnik zwany Tomasz Pyra wystukal:


bsod napisał(a):
| mam pytanko czy sa na tej grupie zwolennicy opon
| calorocznych ? spotkalem wsrod znajomych jednego
| takiego, ktory zszokowal mnie sposobem myslenia,
| ze placenie dwa razy do roku po ok. 60 pln za zmiane
| i wywazanie opon to de facto po paru latach kaska
| dzieki, ktorej kupuje opony dobrych marek tyle, ze
| uniwersalne ...

Tyle ze najlepsza opona uniwersalna (i tak uniwersalne to kiepskie i
tanie gumy) bedzie gorsza od najtanszej zimowki zima.  Po asfalcie,
nawet mokrym w zasadzie sie pojedzie po wszystkim. Dla wielu
kierowcow mozliwosc przejechania przez kaluze bez aquaplanningu z
predkoscia 85 zamiast 80km/h to zaden bajer, bo i tak jak widza
kaluze to jada 40.


oj bajki opowiadasz. Mam na Mercurym założone Vredersteiny Quatracki
całoroczne. Opony spisują się bardzo dobrze. Pewnie dobre, ale nie byle
jakie, zimówki byłyby lepsze ale przy cenie opon w tym rozmiarze
zdecydowałemu się na całoroczne. Mam je już 3 sezon w tym gorące lata i
zimne Alpy w śniegu. zero problemu. Opony mało zużyte.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: czy sa zwolennicy opon calorocznych ?


oj bajki opowiadasz. Mam na Mercurym założone Vredersteiny Quatracki
całoroczne. Opony spisują się bardzo dobrze. Pewnie dobre, ale nie byle
jakie, zimówki byłyby lepsze ale przy cenie opon w tym rozmiarze
zdecydowałemu się na całoroczne. Mam je już 3 sezon w tym gorące lata i
zimne Alpy w śniegu. zero problemu. Opony mało zużyte.


vredestein to jest chyba dosyc egzotyczna marka - jakos tego nigdzie nie
widzialem - czy ktoras z lepiej reprezentowanych marek (godyeary, micheliny)
ma w swojej ofercie jakies bardzo dobre opony uniwersalne ???

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: czy sa zwolennicy opon calorocznych ?


mam pytanko czy sa na tej grupie zwolennicy opon
calorocznych ? spotkalem wsrod znajomych jednego
takiego, ktory zszokowal mnie sposobem myslenia,
ze placenie dwa razy do roku po ok. 60 pln za zmiane
i wywazanie opon to de facto po paru latach kaska
dzieki, ktorej kupuje opony dobrych marek tyle, ze
uniwersalne ...


I tak pozostaje kwestia wywazania, w poprzednim aucie srednio musialem
wywazac kola co ok 15k km, bo zaczynala drgac kierownica. Imho przy
przekladce 4 opon zaplacisz niewiele wiecej niz gdybys przyjechal do samego
wywazania, wiec wielkiej oszczednosci to nie widze.

pzdr
maro

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: czy sa zwolennicy opon calorocznych ?
Witam

Ja juz od 4 lat zakładamtylko całoroczne - i nie widze wiekszej róznicy -
poprzednio jak jeżdziłem autami służbowymi to miałem oczywiscie i letnie i
zimowe.
A dziś jeżdze Vectra z 97 r już 4 rok i zawsze kupuje Vredestein Quatrac 2 -

mam pytanko czy sa na tej grupie zwolennicy opon
calorocznych ? spotkalem wsrod znajomych jednego
takiego, ktory zszokowal mnie sposobem myslenia,
ze placenie dwa razy do roku po ok. 60 pln za zmiane
i wywazanie opon to de facto po paru latach kaska
dzieki, ktorej kupuje opony dobrych marek tyle, ze
uniwersalne ... zapomnialem spytac o to jakie to sa
marki w ktorych opony uniwersalne moga miec juz
w miare sensawna jakosc - czy ktos z was postepuje
dokladnie tak samo ? nie macie wrazenia, ze jest to
kompromis na bezpieczenstwie i komforcie jazdy tak
duzy, ze mimo wszystko nie jest wart niewygody
zmieniania opon ? czy ktos z was zalozyl dobrej marki
opony uniwersalne i tego pozalowal albo wie, ze
juz wiecej tego nie bedzie robil ?

dzieki za opinie..

bsod


Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: czy sa zwolennicy opon calorocznych ?
Pewnego pięknego dnia ktoś, kto mówi o sobie " bsod "
 w wiadomości: dh5knr$hq@atlantis.news.tpi.pl
 raczył zabrać głos, w której czytamy:


mam pytanko czy sa na tej grupie zwolennicy opon
calorocznych ?


IMHO nie ma opon całorocznych, chyba że mówimy o jakimś łagodniejszym
klimacie.
Nawet jeżeli bieżnik jest w miarę "całoroczny", to guma i tak będzie jak z
drewna w warunkach zimowych.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: czy sa zwolennicy opon calorocznych ?
I ja jestem zwolennikiem opon całorocznych. Gdy ktoś robi ~20 tys. km
rocznie to dwa komplety prędzej się zestarzeją niż zedrą.
Ponadto jakoś zimowe mi się nie podobają na suchej i mokrej nawierzchni.
Zwłaszcza na zakrętach i przy gwałtowniejszym hamowaniu. Mam wrażenie, że
spisują się gorzej. Zresztą nie jest to tylko wrażenie, gdyż zjawisko
uginania się lamelek jest znane. Nawet się próbuje je blokować przez różne
wynalazki. Moim zdaniem niezbyt skutecznie.

Pozdrawiam,
Jacek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Warto kupować auto na zimę ?

Wojti wrote:
Nie ma opon uniwersalnych - uniwersalne to ani dobre w zimie ani w
lecie. Są letnie i zimowe.


A wiosną i jesienią auto ma stać w garażu? :-)
Bez przesady - są opony całoroczne - wystarczające w "wolniejszych, nie
górskich" autach...

JM

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Opony zimowe gorsze!
Zaskakująco wypadł zimowy test 30 opon zimowych i dwóch całorocznych
zamieszczony w nrze 10/2001 renowowanego niemieckiego czasopisma konsumentów
"Stiftung Warentest". Całoroczna opona marki Goodyear Vector 5 zajęła
pierwsze miejsce. Testowano przede wszystkim jazdę w deszczu i na śniegu,
hamowanie i ruszanie. Goodyear otrzymał dobrą notę. Tylko na śniegu
nieznacznie uległ najlepszym oponom zimowym. Natomiast na nawierzchni mokrej
i suchej (a te warunki zdecydowanie przeważają zimą) opony zimowe wypadają
słabiutko. Druga opona całoroczna, Dunlop All Season, nie wypadła dobrze.
Spośród opon zimowych najlepiej wypadły: Continental WinterContact TS 790
(b. dobra na śniegu), Pirelli W 210 Snowsport (również b. dobra na śniegu),
potem Semperit Sport Grip, Goodyear Eagle Ultragrip GW 3 i stosunkowo tania
Nokian Hakkapeliitta NRW.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Opony zimowe gorsze!
Test w Auto Bild z tego roku (polskie wydanie sprzed 1-2 tygodni raczej tych
optymistycznych wiesci nie potwierdza. Ale niestety kazdy test opon daje
inne wyniki.

Kulfi


Zaskakująco wypadł zimowy test 30 opon zimowych i dwóch całorocznych
zamieszczony w nrze 10/2001 renowowanego niemieckiego czasopisma
konsumentów
"Stiftung Warentest". Całoroczna opona marki Goodyear Vector 5 zajęła
pierwsze miejsce. Testowano przede wszystkim jazdę w deszczu i na śniegu,
hamowanie i ruszanie. Goodyear otrzymał dobrą notę. Tylko na śniegu
nieznacznie uległ najlepszym oponom zimowym. Natomiast na nawierzchni
mokrej
i suchej (a te warunki zdecydowanie przeważają zimą) opony zimowe wypadają
słabiutko. Druga opona całoroczna, Dunlop All Season, nie wypadła dobrze.
Spośród opon zimowych najlepiej wypadły: Continental WinterContact TS 790
(b. dobra na śniegu), Pirelli W 210 Snowsport (również b. dobra na
śniegu),
potem Semperit Sport Grip, Goodyear Eagle Ultragrip GW 3 i stosunkowo
tania
Nokian Hakkapeliitta NRW.

--
Oleg


Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Opony zimowe gorsze!
Specjalnie mnie to nie dziwi - z autopsji wiem że na mokrym (rozumianym jako
deszcz a nie breja) dobra opona całoroczna jest lepsza od zimóek - zimówki
niestety są wtedy bardziej śliskie (zwłaszcza trochę podtarte) i po prostu
trzeba uważać. Za to zupełnie co innego na śniegu (a jak się jeździ w góry
na narty to takie warunki tam właśnie panują) albo na pospolitej u nas
brei - nie ma porównania - zimówka jest zdecydowanie lepsza
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Refleksje po zalozeniu zimowek
Uważam, że wybór zimowe vs całoroczne nie będzie nigdy
obiektywnie rozstrzygnięty. Nie da się komuś jednoznacznie polecić
opon takich lub innych, gdyż ich dobór zależy od:

- warunków w jakich przejeżdża się najwięcej km (posolone, mokre
drogi czy zasypane śniegiem, co najwyżej ubitym, płasko czy duże góry)
- marki, typu, zużycia opony (podejrzewam, że nowa całoroczna lepiej
pojedzie nawet po śniegu niż jakaś już dość zużyta zimóweczka)
- aktualnej pogody w "sezonie" (czasem "zima" też polega na całkowicie
suchym asfalcie, miejscami mokrym). Też należy wziąc pod uwagę wahania
tempratury- nieraz w styczniu, lutym zdarza się więcej niż +10oC w
dzień i wtedy ZTCP "uniwersalna" mieszanka gumy zachowa się lepiej niż
zimowa.
- wreszcie od stylu jazdy. Osoba która jest zdecydowana wyciskać
"wszystko" z samochodu przy każdych warunkach tutaj też ma zgryz (bo
IMO całoroczne lepiej się prowadzą na mokrym niż zimowe)

Osobiście preferuję opony całoroczne, ale po pierwsze jeżdżę z zasady
wolno i spokojnie, po drugie po posolonym mieście, po trzecie
nie jestem z tych, którzy twierdzą, że
zimówki to bajer, bo nieraz miałem okazję spróbować dobrych zimowych
opon na typowo zimowym podłożu. Jestem świadom pewnych niedomagań opon
całorocznych i biorę je pod uwagę przy jeździe :)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Refleksje po zalozeniu zimowek
J.F. <jfox_xnosp@poczta.onet.plwrote in
news:4lbhk2tkbn61i9t0d3pk6blas934ubmrne@4ax.com:


On Wed, 1 Nov 2006 14:06:20 +0000 (UTC),  vneb wrote:
Co ciekawsze dobre caloroczne byly tez lepsze na sniegu od gorszych
zimowek :-)


A to juz jakies bajki. MOze w takim razie niech zrobia testy tych
"calorocznych na zime" w lecie przy temp asfaltu 30-35 st i porownaja z
letnimi, bo moze okaze sie, ze uniwersalne to praktycznie zimowki i w lecie
dra sie na potege, co w efekcie spowoduje czestsze wymienianie opon
uniwersalnych niz letnich/zimowych.


Sam fakt ze znow pojawiaja sie caloroczne opony w ofercie o czym
swiadczy. I coraz wiecej ich.


Np. o tym, ze jak dobrze sie rozreklamuje caloroczna opone i zrobi
"odpowiednie" testy to ludzie to kupia. Kazdy sposob na robienie kasy jest
dobry, jak jest kiepski ruch w interesie.

vneb

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Refleksje po zalozeniu zimowek


Np. o tym, ze jak dobrze sie rozreklamuje caloroczna opone i zrobi
"odpowiednie" testy to ludzie to kupia. Kazdy sposob na robienie kasy jest
dobry, jak jest kiepski ruch w interesie.


Ja nigdzie nie widzę reklam opon całorocznych. Producenci opon ładują dużo
kasy we wzbudzenie potrzeby posiadania 2 kompletów opon u wszystkich
kierowców. Ale dla tych nieprzekonanych bez rozgłosu produkują jednak
uniwersalne.

Swoją drogą żeby chociaż na takich uniwersalnych oponach jeździły
ciężarówki... Co roku słychać o zatarasowanych przez ślizgające się TIRy
drogach (obowiązkowo Zakopianka). Ale w TIRach liczy się tylko przebieg,
opona ma wytrzymać 200 tyś km...

Paweł

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Magia zimowych opon
/// Kaszpir /// pisze:


| 5) bo mogę jechać spokojnie 80-100 km/h autostradą przy silnych opadach
| śniegu [a nie ma szans żeby służby odśnieżyły w takich warunkach i jedzie
| się po białym] podczas gdy inni jadą w takich warunkach 40km/h ;-)

No cóż.
A potem mamy na "drzewach" takich "miszczów" którzy zasuwają z takimi predkościami i są potem zdziwienie czemu się rozbili , bo
przecież mieli zimowe opony ...

Gdy są kiepskie warunki to należy dopasować prędkośc do danych warunków atmosferycznych. Ci co nie dopasowują w większości już ich
na tym świecie nie ma ...


ja też tak uważam - przede wszystkim ograniczenie prędkości
a w nowych samochodach powinny być zakładane całoroczne opony

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Magia zimowych opon


"Maciej Loret" <maciej.lor@plusnet.plwrote in message | a w nowych samochodach powinny być zakładane całoroczne opony

Cały rok nosisz to same ubranie?
Ja wolę dopasować do aktualnych warunków...


Cala zime nosisz te same gacie?
Co za durny argument...

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Magia zimowych opon

"/// Kaszpir ///" fj2pin$2l@inews.gazeta.pl


A testów raczej nie zobaczysz bo głupio by było aby się okazało
że opona całoroczna czasami może być lepsza od zimówki ...
Opona zimowa w czasie temperatury plusowej i np. w czasie deszczu


Zimowe są chyba do +10 stopni Celsjusza. :)

[..]


Więc raczej żaden oponiarz nie będzie "polecał" całorocznych bo
nikt nie będzie podcianał sobie gałęzi na jakiej siedzi ;) A
producenci raczej nie będą robić takich testów aby nie zmiejszać sobie sprzedaży ...


Ale silnikowe oleje całoroczne istnieją. :)
Nie poleca się ludziom lania zimowego na
zimę i letniego na lato, ale wielosezonowe. :)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: na letnich do zakopanego?


1. Czy dawniej samochody śmigały na zimówkach?


A czy były opony letnie?

O ile dobrze pamiętam to w moim pierwszym aucie (polonezie 1.5) miałem tylko
opony całoroczne( z Dębicy). Jeździło się na nich i latem i zimą. Nie
narzekałem byłem początkującym kierowcą wiec nie pędziłem na złamanie karku,
wszystko było w porządku.

Potem kupiłem nowiutkie oponki nie zimówki, tylko takie normalne, zaznaczę,
że na rynku w tym czasie pojawiały się już opony zimowe.  I jakiesz było
moje rozczarowanie, na tych oponach w ogóle nie dało się jeździć po śniegu.

Z tego wyciągam następujący wniosek: zwykłe opony sprzed ery opon zimowych
sporo różniły się od opon dostępnych obecnie na rynku.

Pozdrawiam

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: opony całoroczne czy zimowe + letnie?


mateusx6 wrote:
Czy warto kupic opony całoroczne jezeli poruszam sie w wiekszosci po
trasie ok 80km dziennie? jakie jest Wasze zdanie na temat opon
całorocznych? Wkrotce musze podiac decyzje czy kupie teraz zimowki, a
na wiosne letnie... czy kupie teraz caloroczne...


a znasz powiedzienie, ze jesli coś jest do wszystkiego to jest do niczego?

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: opony całoroczne czy zimowe + letnie?


Czy warto kupic opony całoroczne jezeli poruszam sie w wiekszosci po
trasie ok 80km dziennie?


A jakie ma znaczenie ile km dziennie jeździsz? Mój kolega kiedyś (w czasach
gdy jeszcze jeździliśmy motocyklami) rozwalił się o drzewo, które rosło koło
bramy do jego domu :-). Widzisz więc że odległości nie są jakimś
wyznacznikiem...


Wkrotce musze podiac decyzje czy kupie teraz zimowki, a na wiosne
letnie... czy kupie teraz caloroczne...


A to kwestia oszczędności? Jeśli tak to powiedz ile zaoszczędzisz biorąc pod
uwagę że (w uproszczeniu) opony będą rocznie jeździły dwa razy mniej? Ergo -
wystarczą na dwa razy dłużej :-). A jeśli to nie kwestia oszczędności to
czego?

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu




Strona 2 z 4 • Wyszukiwarka znalazła 355 rezultatów • 1, 2, 3, 4