Oglądasz odpowiedzi znalezione dla hasła: Jakie obroty biegu jałowego





Temat: Czy uszkodzona sonda lambda moze....

| ..być przyczyną podwyższenia obrotów biegu jalowego na ok 1500obr/min ??
| czy
| to raczej sprawka zaworu wolnych obrotow ?
| Normalnie, jak silnik byl zimny to startowal od okolo 1500 i powoli
| zmniejszal je sobie w miare nagrzewania do ok 800. A od wczoraj cos mu
| odpieprzylo i startuje od 2500 i dopiero jak sie dobrze nagrzeje
zmniejsza
| do 1500... ewentualnie czy to moze byc sprawka

raczej silnik krokowy -

-bym powiedział ze na 100% (zaciera się)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Regulacja diesla?


Witam

Kto pyta nie błądzi, więc pytam:
W silnikach benzynowych dobra regulacja zapłonu, zaworów itd itp to
podstawa prawidłowej pracy silnika (mówię o silnikach nie skażonych
elektroniką).
A jak sprawa wygląda w przypadku diesli? Czy stare, dobre klekoty bez
grama
elektroniki wymagają regulacji? Jeśli tak to czego i jaki ma to wpływ na
działanie silnika.


Tak, tez wymagaja regulacji. W Golfie 1,5D ustawialo sie w pompie:
- moment wtrysku paliwa
- maksymalna ilosc wtryskiwanego paliwa
- obroty biegu jalowego
- i cos ze zmiana momentu wtrysku paliwa w czasie rozruchu - takie "ssanie"

Bledy w regulacji powodowaly trudnosci z uruchomieniem, brak mocy i czarna
chmure przy przyspieszaniu.

Co jakis czas kontrola wtryskow i cisnienia paliwa.

yabba

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Jak żyć z paliwożercą???


| Nie wiem już co mam robić. Gazu na razie zakładać bym nie chciał. Ma
ktoś
| może rozwiązanie problemu?? Jakiś pomysł??
| Spalanie to ok. 15l/100 U95.

a gaznik wyregulowany dobrze ??? kolega mial zle to mu 25 pozeral ;0


W sumie tym się nie zajmowałem. Faktycznie obroty biegu jalowego troche
wysokie, ale zeby az tak...
Oczekuje dalszych podpowiedzi
Kijanka

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Jak żyć z paliwożercą???


Gaznik i zaplon trzeba wyregulowac pod dany egzemplarz samochodu, a nie
wedlug ustawien fabrycznych.


To wiem...
zapłon jest wręcz idealny. Gorzej z gaźnikiem. Czy wystarczy tylko zmiejszyć
obroty biegu jałowego, czy trzeba coś jeszcze ustawiać??
Pozdrawiam
Kijanka

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Jak żyć z paliwożercą???


| Gaznik i zaplon trzeba wyregulowac pod dany egzemplarz samochodu, a nie
| wedlug ustawien fabrycznych.
To wiem...
zapłon jest wręcz idealny. Gorzej z gaźnikiem. Czy wystarczy tylko
zmiejszyć
obroty biegu jałowego, czy trzeba coś jeszcze ustawiać??


Co to znaczy zaplon idealny? U mnie trzeba bylo ustawic nie na 5 stopni
(fabrycznie) tylko na 10 (dobrane doswiadczalnie). Sprawdzenie gaznika
polega na jego calkowitym przejrzeniu: wszystkie zaworki, sprezynki,
podkladki, uszczelki, dysze itp. Potem regulacja: poziom paliwa w komorze
plywakowej, sklad mieszanki na wolnych obrotach i same wolne obroty. Uwazaj,
bo np. zmiejszanie ilości paliwa w komorze plywakowej moze spowodowac wzrost
spalania!!

yabba

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Jak żyć z paliwożercą???


| a gaznik wyregulowany dobrze ??? kolega mial zle to mu 25 pozeral ;0
W sumie tym się nie zajmowałem. Faktycznie obroty biegu jalowego troche
wysokie, ale zeby az tak...


regulacja mieszanki paliwo-powietrze, zaplon
obroty to rzecz drugorzedna
sam nie zrobisz, tylko do speca z tym, koszt ok 50pln

pozdr
Michu

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: dolewac do opalu czy nie dolewac?

Outluk wrote:
i na koniec ciekawostka. Pewnego razu brakło mi paliwa (czyt. opału) i
zatankowałem na pewnym Orlenie w Kielcach. Myślę sobie "a tam raz na
jakiś czas dobrze wlać normalnego paliwa". Po kilku kilometrach auto
zaczęło się dusić, przerywać, zero mocy, ledwo dotarłem do domu.
Uzupełniłem baczek moim OO i wszystko wróciło do normy :).


tak samo reaguje Ford Orion '90 1.8D :) na OO jeździ, na ON głupieje. Na
rzepaku też jeździ i ma dużo lepsze osiągi niż na OO ale obroty biegu
jałowego trzyma na około 1300rpm z nieznanych przyczyn :/

novax

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Ile czasu powienien rozgrzewać się diesel 1.7?
RoMan Mandziejewicz napisał(a):
[..]

To nie jest kwestia 'krótka' czy długa' - sprawdź na jakie obroty
wpadasz po przejściu na II-kę.


właśnie się przejechałem bo żona wróciła i musiałem "toboły" nosić :)
I @ ~2000 rpm = II @ ~1120 rpm
Obroty biegu jałowego mam ~820rpm.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Ile czasu powienien rozgrzewać się diesel 1.7?
Hello V-Tec,

Saturday, October 21, 2006, 3:12:53 PM, you wrote:

To nie jest kwestia 'krótka' czy długa' - sprawdź na jakie obroty
wpadasz po przejściu na II-kę.
właśnie się przejechałem bo żona wróciła i musiałem "toboły" nosić :)
I @ ~2000 rpm = II @ ~1120 rpm
Obroty biegu jałowego mam ~820rpm.


Moim zdaniem nie należy na zimnym silniku schodzić tak nisko z
obrotami. Nawet w dieslu.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Odłączenia akumulatora - co potem?
Hello szadok,

Thursday, June 7, 2007, 1:07:31 PM, you wrote:

[...]


| A ten komputer w poldku to chyba jakis ewenement byl, ktorego sie w
| praktyce bardzo rzadko spotyka.
Znaczy...? Pod jakim względem ewenement?
Ewenementem to były pierwsze poldki na wtrysku (zdaje się, że MR93
- Roman będzie pewnie wiedział).Tam był wtrysk, nie było kata.


MR93 miał 8 wersji silnikowych - po 3 wersje (gaźnikowy, wtrysk
jednopunktowy bez katalizatora i z katalizatorem) 1.5 i 1.6 i do tego
1.9GLD i 1.4GLI16VMPI


Zdaje się, że nie było lambdy. A skład mieszanki ustawiało się na
potencjometrze ;p.


Nawet nie wiedziałem, że tam był jakis potencjometr. Ale nawet w
wersji bez katalizatora procedura ustawiania mapy obrotów biegu
jałowego obowiązywała. Czyli odpalenie silnika zimnego i pozostawienie
na wolnych obrotach do czasu włączenia się wentylatora chłodnicy.

[...]

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Benzyna pracuje troszkę jak diesel
Cześć,

Problemik dotyczy Hondy Accord 2.0 16V z 1997 roku. Mam ten samochód od
niedawna.
Zimny silnik (po nocy bo stojący za dnia na słońcu to raczej nie) spod
pokrywy zaworów przy dodawaniu gazu wydaje dźwięk przypominający diesla. Po
nagrzaniu to ustaje.
Gdy ten dźwięk jest, to tylko przy dodawaniu gazu z biegu jałowego i tak od
obrotów biegu jałowego do jakichś 2500 obr, powyżej znika.

Słyszałem, że:
- te silniki tak mają (wynika z konstrukcji rozrządu OHC - nie ma popychaczy
hydraulicznych ani szklankowych tylko "młoteczki" z luzem regulowanym śrubką
z nakrętką kontrującą - aż się luz nie skasuje to tak dźwięk się pojawia)
- jeżeli ten efekt występuje to luz zaworów może być za duży i trzeba go
wyregulować

Miałem wymieniany standardowo po zakupie rozrząd i mechanik sprawdzał luz
zaworów (i tak trzeba zdjąc pokrywę) ale wszystko jest OK a to jak było tak
jest. Poza tym żadnych niepokojących objawów. Chodzi jak burza (no może
tylko pali dużo - jak się ostro jeździ).

Może ktoś z posiadaczy Hond spotkał się z czymś takim ?

Pozdr,
Zbyszek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Benzyna pracuje troszkę jak diesel
Użytkownik "Zbyszek Kłos" <klosz007_usun@poczta.onet.pl napisał w
wiadomości
Problemik dotyczy Hondy Accord 2.0 16V z 1997 roku. Mam ten samochód od
niedawna.
Zimny silnik (po nocy bo stojący za dnia na słońcu to raczej nie) spod
pokrywy zaworów przy dodawaniu gazu wydaje dźwięk przypominający diesla.
Po nagrzaniu to ustaje.
Gdy ten dźwięk jest, to tylko przy dodawaniu gazu z biegu jałowego i tak
od obrotów biegu jałowego do jakichś 2500 obr, powyżej znika.


a ma to zmienne fazy rozrzadu? Bo objawy przypominaja niesmiertelny
fiatowski wariator fazy.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Benzyna pracuje troszkę jak diesel

Użytkownik "Rabbit McCroolick" <croolick.wyrzu@wyrzucto.go2.pl napisał w
wiadomości
Użytkownik "Zbyszek Kłos" <klosz007_usun@poczta.onet.pl napisał w
wiadomości

Problemik dotyczy Hondy Accord 2.0 16V z 1997 roku. Mam ten samochód
od
niedawna.
Zimny silnik (po nocy bo stojący za dnia na słońcu to raczej nie) spod
pokrywy zaworów przy dodawaniu gazu wydaje dźwięk przypominający diesla.
Po nagrzaniu to ustaje.
Gdy ten dźwięk jest, to tylko przy dodawaniu gazu z biegu jałowego i tak
od obrotów biegu jałowego do jakichś 2500 obr, powyżej znika.

a ma to zmienne fazy rozrzadu? Bo objawy przypominaja niesmiertelny
fiatowski wariator fazy.


Przepraszam, nie tylko fiatowski.
Renault ma tak samo.

Oczywiście w oba musiałem wdepnąć. ;-(

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Usterka w Alfie 145 1.4 TSpark


Mam od niedawna taki pojazd i maly problemik:
na biegu jalowym obroty plywaja przedziale 500 - 1500


Stary problem w TS.


(na wylaczonej i wlaczonej klimie) .Byl na przegladzie u dilera (regulacja wtrysku za 200zl)
i nic to nie dalo.


I zapłaciłeś?
Za co?
Płaci się za usunięcie usterki.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Usterka w Alfie 145 1.4 TSpark


| Mam od niedawna taki pojazd i maly problemik:
| na biegu jalowym obroty plywaja przedziale 500 - 1500

Stary problem w TS.


A na czym polega? Bo się zastanawiam, czy mam na to czekać, czy
może mnie ominie (co prawda 1.6 a nie 1.4, ale to chyba bez
znaczenia).

U mnie bezpośrednio po uruchomieniu zimnego silnika obroty skaczą do
1300-1400, a potem powoli spadają do 800 z małym hakiem i tak już zostaje.
Wahnięcia jeśli są, to minimalne. Na ciepłym silniku różnica jest taka,
że obroty spadają dużo szybciej, ale zatrzymują się w tym samym miejscu.
Włączenie klimy oczywiście podnosi nieco obroty, ale dalej są stabilne.

Pozdrawiam,

Daniel Iwanowski

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Usterka w Alfie 145 1.4 TSpark


| Mam od niedawna taki pojazd i maly problemik:
| na biegu jalowym obroty plywaja przedziale 500 - 1500

| Stary problem w TS.

A na czym polega?


Tego nawet starzy górale do końca nie wiedzą.
Niektórzy mówią o braku odmy....


U mnie bezpośrednio po uruchomieniu zimnego silnika obroty skaczą do
1300-1400, a potem powoli spadają do 800 z małym hakiem i tak już zostaje.
Wahnięcia jeśli są, to minimalne. Na ciepłym silniku różnica jest taka,
że obroty spadają dużo szybciej, ale zatrzymują się w tym samym miejscu.
Włączenie klimy oczywiście podnosi nieco obroty, ale dalej są stabilne.


I tak ma być.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: CC 700-nie chce zapalic na ssaniu

WaSioR <was@promail.pl wrote:
Wiem ze tak to powinno wygladac , proble4m u mnie polega na tym ze to nie
pomaga. Silnik tylko chwile pojeczy i nic. Nadowmiar zlego to nawet jak go
juz zapale i grzeje na ssaniu ( bez gazu) to on po ok 2 min gasnie.
Jeszcze gorzej jest gdy nie mam czasu go rogrzac jak dojezdzam do
skrzyzowaia odleglego o jakies 700 m od mojego bloku to zwylke musze go na
nowo odpalac ( wystarczy na chwile puscic gaz )  ( caly czas na sasniu).
Jak bylo troche ziemniej to na nastepnym skrzyzowaniu odleglym od tego
pierwszego o jakies 2 km problem sie powtarzal.


  No i wreszcie napisales co trzeba ;-) Jedz do ASO, niech
  ci wyreguluja gaznik (obroty biegu jalowego). Silnik CC700
  na ssaniu musi niestety pracowac na wysokich obrotach zeby nie
  zgasnac. Z mojego ucha wynika ;) , ze jest to prawie 3000 pod koniec
  rozgrzewania.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: zbyt wysokie obroty
Witam Was!
mam taki mały-niemały problem
otóż w moim SC 1.1 obroty biegu jałowego są na poziomie średnio 1200-1300
wiem że standardowo powiny być duuuużo niższe stąd pytanie
czy jest to tylko kwestia podjechania do "pana Henia" i wyregulowania
obrotów
czy to też coś bardziej poważnego?
za wszystkie odpowiedzi wielkie dzięki
no może oprócz tych że "pan Henio" to pijak i złodziej, bo każdy pijak to
złodziej :o))))

pozdrawiam, peterson
Niebieski SC 1.1 oklejony :o)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: kolektor dolotowy
Najczesciej slychac gwizd przy zamknietej przepustnicy.
Wystepuje tzw falowanie wolnych obrotow.
CICHY

"arek" <arek@wp.plwrote in message Witam
Jakie sa objawy uszkodzenia uszczelki kolektora dolotowego w samochodzie z
gaznikiem? Czy to w jakis sposob widac (np.mokre plamy) albo slychac?
Wiem ze beda plywac obroty biegu jalowego , czy cos jeszcze?


Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Ustawianie wolnych obrotów na gazie
Czesc
Mam w Lanosie 1,6 SX instalacje Bedini , wszystko ok tylko po ostatnim
przegladzie / ustawianiu na komputerze mam ciut nizsze obroty biegu jalowego
, czy moge je podregulowac we wlasnym zakresie ? Moze ktos juz robil cos
takiego ?
Pozdrawiam
Andrzej
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Ustawianie wolnych obrotów na gazie
 Andrzej Ronduda napisał(a):


Mam w Lanosie 1,6 SX instalacje Bedini , wszystko ok tylko po ostatnim
przegladzie / ustawianiu na komputerze mam ciut nizsze obroty biegu jalowego
, czy moge je podregulowac we wlasnym zakresie ? Moze ktos juz robil cos


"Ciut niższe" to znaczy jakie? Wolne obroty ustawia komputer samochodu
przy pomocy silnika krokowego zaworu obejsciowego (obojetnie czy na
gazie, czy na benzynie) - i ustawia je w zadanym przedziale 800 - 900 obr/min.
Jeżeli nie daje rady (a może być taki przypadek przy LPG jak jest źle
wyregulowany parownik) to zapisuje błąd który można odczytać "metodą spinacza".
Prz benzynie komputer oddziałowuje na wolne obroty zmieniajac też czas wtrysku
-jest to szybka i dokładna regulacja. Ponieważ przy gazie zostaje mu tylko
zawór, to i wolne obroty za każdym razem mogą byc trochę inne - ale zawsze
w dopuszczalnym przedziale.

Pozdrawiam
        Emeryt

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Skoda Favorit - gaźnik - tradycyjne pytanie
Tradycyjne, bo jak do tej pory nie znalazłem odpowiedzi,
a może się kto nowy na grupie pojawił, co wie :-)

Potrzebuję dane regulacyjne gaźnika Jikov 28-30 LEKR,
lub Pierburg 2 E3 w wersji do ww. auta, najlepiej
pochodzące z instrukcji serwisowej.
Szczególnie interesuje mnie szczelina przepustnicy rozruchowej
oraz szybkie obroty biegu jałowego.

Gwoli ścisłości -  książkę Jałowieckiego posiadam ;-),
jak i dane tego Pierburga, ale do innych aut.

Pozdrawiam

<<JareKKK<<

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Jak zmniejszyc zuzycie gazu (fiat 125p)


Jak mozna obnizyc zuzycie gazu przez Fiata 125p bez zmniejszenia jego mocy
?
Moj pali czasem ponad 14l/100km.
Slyszalem ze ustawienie gaznika nic nie da bo od tego zalezy tylko i
wylacznie
instalacja LPG. Czy to jest prawda ?

A moze jest jakis inny sposob ?


Jedyny znany mi sposob to prawidłowa regulacja na analizatorze spalin, a
pozniej samowolne przeregulowanie o pol obrotu sruby na przewodzie i
wyregulowanie obrotow (sruba na reduktorze) i podniesienie nieco obrotow
biegu jalowego do 1000 obr/min. Spadek mocy jest wtedy malo odczuwalny, a
powinien palic okolo 10-11 l/100km.
Pozdrowienia
Jarek

P.S.
Wszystkiego o fiacie dowiesz sie tu www.lotnisko.zax.pl/fso

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: pomocy: mechnik do skrzyni w Fiacie poszukiwany (wa-wa)
Sprawa jest chyba prosta.
Reduktor mo dosyć dużą membranę która ma swoja bezwladnosc - dlatego
reduktor jest montowany wzdluz osi pojazdu a nigdy w poprzek!
Normalnie samochod ma prawo zgasnac tylko przy skrecie w jedna strone - w
przeciwna powinno byc ok. Jezeli cie to bardzo denerwuje podkrec obroty
biegu jalowego na reduktorze.
Pozdrawiam. Darek

Użytkownik Florian Centrum S.A. <handl@floriancentrum.com.plw
wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:38fdb@news.vogel.pl...

Czesc
Mam zalazona instalacje gazowa w Skodzie Felicji 1.3 MPi. Od niedawna
dziwnie sie autko zachowuje. Przy jezdzie na wprost z wlaczonym zasilaniem
LPG wszystko jest OK. Dopiero przy jezdzie na luzie i energicznych
skretach
lewo prawo silnik gasnie. Wymienilem membrany na nowe i nic to nie dalo.
Co
moze byc przyczyna takiego zachowania. Na benzynie wszystko jest OK.

Jacek


Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: regulacja biegu jalowego rover/polonez
w jaki sposób reguluje sie obroty biegu jalowego w roverze 214
(94r-kanciak) silnik k14 1,4 16v? z tego co wiem ten sam silnik byl
montowany w polonezech.
po czyszczeniu przepustnicy obroty sa za wysokie (o okolo 100-150 obr/min)
jest tam taka srubka na imbus ale jej wkrecanie i wykrecanie nic nie
daje. silnik krokowy dziala prawidlowo, linka luzna, srubeczka
regulujaca odstep trzpienia silniczka krokowego od przepustnicy tez
sprawdzona. zarowno na gazie jak i na benzynie objawy sa identyczne.

PLS help bo mnie to do szalu doprowadza (bylo okolo 750-800obr/min jest
ponad 900 obr/min-stabilne jak skala)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Problem z toledo r93 1.8 16V
Witam
Mam "małe" problemy z moim autkiem..a mianowicie:
1.Benzyna:  Auto ciężko zapala na benzynie, niby juz zalapuje ale zaraz
gasnie, cieżko mu przejsc 1500 obrotow, przy tym odpalaniu potrafi sobie
zakopcic z rury wydechowej...Ogolnie jakos slabo chodzi na paliwie, po
przelaczeniu na gaz jest lepiej,..Wczesniej bylo ok, pojawilo sie to w sumie
nagle..zapalal bez problemowo..Rozgrzany silnik jest lepiej, ale przy probie
przegazowki na biegu jalowym dusi sie troche an niskich obrotach
2. Gaz: tu jest kolejny problem z tym 1500 obrotow, a mianowicie przy zimnym
silniku obroty biegu jalowego utrzymuja sie na poziomie 1000, po lekkim
rozgrzaniu juz 1500, silnik nagrzany i znowu 1000..czasem podczas jazdy na
nagrzanym silniku zostaje mi to 1500, lekkie przyduszenie na biegu i juz
wraca na 1000..Dodam tez ze rowniez bardzo slaba odpala z gazu(czasem sie to
w ogole nie udaje)..Po rozgrzaniu silnika jest lepiej
3. Podczas przelaczania  z benzyny na gaz nastepuje przyduszenie(wczesniej
to nie wystepowalo)..

Glownie chodzi mi tu o poprawe pracy an beznynie bo na gazie jest jeszcze
znosnie,,(zasugerowano mi brak odciecia gazu ktory miesza sie z paliwem i
zalewa sie silnik ale nie wiem czy w tym problem)..Moze czujnik
temperatury?? Sam juz nie wiem
Moze ktos zna rozwiazanie tych problemow?? Dodam ze auto ma wtrysk
mechaniczny, instalacja to ELPIGAZ po wymianie membrany reduktora, filtru
gazu, poza tym swiece sa nowe(NGK), przewody i kopulka ok 3 tys km..

Pozdrawiam
Michał Ostrowski

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Pytanie o Fiata Palio Weekend 1.2


Banita wrote:
Witam. Chcialem spytac uzytkownikow/posiadaczy Fiata Palio Weekend o
opinie o tym samochodzie. Jakie sa jego zalety i wady? Bede wdzieczny za
informacje.


Mogę Ci opowiedzieć trochę o silniku - miałem Fiata Brava 1,2 16V (takie też
są pakowane do Palio).

Silnik ogólnie fajny. Dość oszczędny, wbrew pozorom dynamiczny (nieźle sobie
radził z Bravą - na pewno lepiej niż 1,6 75km ze stajni VW z Golfem). Kręci
się do prawie 7 tyś, nieźle brzmi. Jest w zasadzie bezawaryjny. Zdarzają
się co najwyżej problemy z falującymi obrotami biegu jałowego (czyszczenie
silnika krokowego lub jego przeprogramowanie pomagają).

Jeśli chcesz go zagazować, to przykrą wiadomością bedzie informacja o
plastikowym kolektorze (przynajmiej w 16V).

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Pytanie o Fiata Palio Weekend 1.2


Banita wrote:

Silnik ogólnie fajny. Dość oszczędny, wbrew pozorom dynamiczny (nieźle
sobie
radził z Bravą - na pewno lepiej niż 1,6 75km ze stajni VW z Golfem).
Kręci
się do prawie 7 tyś, nieźle brzmi. Jest w zasadzie bezawaryjny. Zdarzają
się co najwyżej problemy z falującymi obrotami biegu jałowego (czyszczenie
silnika krokowego lub jego przeprogramowanie pomagają).

Jeśli chcesz go zagazować, to przykrą wiadomością bedzie informacja o
plastikowym kolektorze (przynajmiej w 16V).


Dokladnie, te 8 zaworowe ( z oznaczeniem na blotnikach 75 ) maja stalowe
kolektory, przynajmniej z etgo co wiem....

pozdr.
buggy
Pony LPG, Clio

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Wymiana swiec i spadek obrotow biegu jalowago
Czesc.
Nie wiem czemu ale po wymianie swiec na nowe spadly obroty biegu
jalowego o ok. 100 obr/min. (700 obr/ min a powinno byc 850 /+-50)
Samochod zapala tak samo jak przed wymiana, przyspiesza moze troszke
lepiej. Dodam ze swiece z cylindra 1 i 4 bylby ladne (czyste), a z 2  byla c
iemna,
a z 3 wrecz czarna. Czy moze cos zaczyna sie dziac z silniczkiem.
W czerwcu na przegladzie facet spytal sie czy mam katalizator, bo
spaliny na to wskazywaly.
Silnik to 1.6 gaznikowy z 94 roku.

O samochodzie wiecej nie pisze aby nie sygerowac sie marka.
PS. Dociekliwi i tak dojda.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Wymiana swiec i spadek obrotow biegu jalowago


Robin <rmich@elka.pw.edu.plwrote:
Czesc.
Nie wiem czemu ale po wymianie swiec na nowe spadly obroty biegu
jalowego o ok. 100 obr/min. (700 obr/ min a powinno byc 850 /+-50)
Samochod zapala tak samo jak przed wymiana, przyspiesza moze troszke
lepiej. Dodam ze swiece z cylindra 1 i 4 bylby ladne (czyste), a z 2  byla c


A wiesz , ze u mnie tez spadly obroty ? Daje sie to odczuc zwlaszcza jak
jest zimno. Wyglada po prostu na to ze obaj kupilismy marne swiece ;)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Wymiana swiec i spadek obrotow biegu jalowago
Użytkownik <j@irc.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:80rl1t$5@info.cyf-kr.edu.pl...


Robin <rmich@elka.pw.edu.plwrote:
| Czesc.
| Nie wiem czemu ale po wymianie swiec na nowe spadly obroty biegu
| jalowego o ok. 100 obr/min. (700 obr/ min a powinno byc 850 /+-50)
| Samochod zapala tak samo jak przed wymiana, przyspiesza moze troszke
| lepiej. Dodam ze swiece z cylindra 1 i 4 bylby ladne (czyste), a z 2
byla c

A wiesz , ze u mnie tez spadly obroty ? Daje sie to odczuc zwlaszcza jak
jest zimno. Wyglada po prostu na to ze obaj kupilismy marne swiece ;)


Kupilem dokladnie takie jak poprzednio BOSCH jednoelektrodowe.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Speców od wtrysku prosze o Opinie :-[
Mam Renault 19 1,7i (jednopunktowy wtrysk) r. 1989 przebieg-120kkm.

Problem jest taki ze rano bardzo ciężko zapala trzeba go dosyć długo
kręcić (jeszcze się nie zdarzyło aby nie zapalił ale nie chciał bym
takiej niespodzianki) po zapaleniu dostaje straszliwego kopa tj.
obrotomierz ~4000obr/min. potem dosyć szybko (~10 sek.)spada do
~1300obr/min aby po nagrzaniu się  ustabilizować na ~1000obr/min (według

instrukcji powinno być 750-850).

Przy zimnym silniku samochód nie ma prawie mocy i czasami gaśnie przy
próbie przyspieszania. Przy rozgrzanym silniku nie mam żadnych
zastrzeżeń co do mocy i elastyczności ale ciągle obroty biegu jałowego
są za wysokie i przy włączaniu powtarza się to że obroty chwilowo
dochodzą do 3500obr/min.

Wskazówki:
- Świece są nowe (BRISK).
- Kable WN nowe BOUGICORD
- Kopułka WN prawie nowa
- Samochód przez 10000km (okres wymiany oleju) nie zużywa oleju
(przynajmniej na oko)

!!! Może to jest ważne:
- Ostatnio w warsztacie (Autoryzowanym) powiedzieli że Sonda Lambda nie
daje jakiś tam sygnałów.
Ale za każdym razem mówią coś innego i nic się nie poprawia. A za sondę
Lambda chcą ~600zł. Czy to faktycznie tyle musi kosztować? Jakie
prawdopodobieństwo że Sonda Lambda jest odpowiedzialna za problem
(czytałem że  jej działanie objawia się dopiero przy rozgrzanym
silniku)?

Z góry dziękuje za wszelkie komentarze.

Pozdrawiam Ramon

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Opel Corsa B 1.0 - wolne obroty


On Fri, 17 Mar 2006 22:58:07 +0000 (UTC),  Marek Michalkiewicz wrote:
No i nadal tak samo: zamontowanie
potencjometru przepustnicy tak jak był fabrycznie daje zbyt
wysokie i wahające się (wokół 1500) obroty biegu jałowego.


A ten potencjometr dobry ? Moze sciezka oporowa przerwana,
moze wypalona skrajna pozycja..

J.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Pływające obroty biegu jałowego w Golf II
Mam Golfa II, 1.6 na gazniku PIERBURG 2E.
Od kiedy go kupiłem pływaja mu obroty biegu jałowego,
a podczas jazdy gdy puszczę nogę z gazu zamiast wytrącać prędkość łagodnie i
płynnie, to on szarpie, reszta OK.Co może być tego przyczyną?
Z pod gaznika wystaje mi czarny wężyk, któty jest zaślepiony śróbą i tak
sobie wisi. Może to jest to i od czego on jest?
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Pływające obroty biegu jałowego w Golf II


Mam Golfa II, 1.6 na gazniku PIERBURG 2E.
Od kiedy go kupiłem pływaja mu obroty biegu jałowego,
a podczas jazdy gdy puszczę nogę z gazu zamiast wytrącać prędkość łagodnie
i
płynnie, to on szarpie, reszta OK.Co może być tego przyczyną?
Z pod gaznika wystaje mi czarny wężyk, któty jest zaślepiony śróbą i tak
sobie wisi. Może to jest to i od czego on jest?


Moim zdaniem to sonda lambda, jesli taka jest w tym aucie

pl

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: hi hi hi hi
Przemeq napisał(a):


Pisano ``Uprasza sie o niepisanie kompletnych głupot.``
Jednobiegunowe (hahahahaha)kolega na fizyce spał
Beguny magnesu sa nie podzielne jeżeli magnes złamiemy na dwa kawałki nie
uzyskamy osobno N i S tylko każdy kawałek będzie miał zawsze dwa bieguny.


Kolejny mądry co prawi te swoje bzdury wyczytane w książkach, a nie
sprawdził.
Ja kupiłem jednobiegunowe magnesy i przyciągają tylko w jedną stronę.
Obroty biegu jałowego mam 2000 a przyspieszenie takie że się boję gazu
używać. Do tego spaliny czyste jak górskie powietrze.
No i nadwyżki paliwa odsprzedaję znajomym żeby mi zbiornika nie rozwaliło.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: hi hi hi hi


Kolejny mądry co prawi te swoje bzdury wyczytane w książkach, a nie
sprawdził.
Ja kupiłem jednobiegunowe magnesy i przyciągają tylko w jedną stronę.
Obroty biegu jałowego mam 2000 a przyspieszenie takie że się boję gazu
używać. Do tego spaliny czyste jak górskie powietrze.
No i nadwyżki paliwa odsprzedaję znajomym żeby mi zbiornika nie rozwaliło.


U mnie ostatnio pompa paliwa nawalila... Paliwo wracalo z takim nadmiarem ze
silniczek sie spalil :(

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: hi hi hi hi
DoQ napisał(a):


| Kolejny mądry co prawi te swoje bzdury wyczytane w książkach, a nie
| sprawdził.
| Ja kupiłem jednobiegunowe magnesy i przyciągają tylko w jedną stronę.
| Obroty biegu jałowego mam 2000 a przyspieszenie takie że się boję gazu
| używać. Do tego spaliny czyste jak górskie powietrze.
| No i nadwyżki paliwa odsprzedaję znajomym żeby mi zbiornika nie rozwaliło.

U mnie ostatnio pompa paliwa nawalila... Paliwo wracalo z takim nadmiarem ze
silniczek sie spalil :(


Za chytry chciałeś być i za dużo zaoszczędzić to teraz masz.

Ja po 10000km z magnetyzerami jednobiegunowymi mam tak namagnesowaną
komorę silnika że podłożyłem sobie drewniany klocek pod pedał gazu, bo
silnik ma taką moc że boję się że jak wcisnę do dechy to mi półosie
ukręci, albo głowica wyleci mi przez pokrywę silnika.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: hi hi hi hi


Paweł <pa@tonie.towrote:
nakładam 2 komplety magnesików na wąż z paliwem przy gaźniku,
nie uciskając ich - uwaga srednica przewodów się nie zmienia,
i.... wzrastają obroty na biegu jałowym, więc Panowie FIZYCY
DLACZEGO ???


Z ciekawości poleciałem na parking i zrobiłem próbę z
wykorzystaniem dwóch magnesów neodymowych przykładanych do
przewodu paliwowego (między filtrem a pompą) w dieslu. Obroty
biegu jałowego nijak nie chciały się zmienić w odczuwalny ani
zauważalny sposób, co więcej chwilowe zużycie paliwa podawane na
bieżąco przez komputer tez nie zmieniło się ani odrobinę. Magnesy
przykładałem różnie, i po obu stronach przewodu i jeden za
drugim, w różnych odległościach. I nic. Więc odpowiadając na
Twoje pytanie: nie wiem dlaczego, może to tylko w warczyburgach
działa? ;-)

J.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: hi hi hi hi
On Sat, 30 Sep 2006 12:56:06 +0200,  "Jarek P."


Paweł <pa@tonie.towrote:
| nakładam 2 komplety magnesików na wąż z paliwem przy gaźniku,
| nie uciskając ich - uwaga srednica przewodów się nie zmienia,
| i.... wzrastają obroty na biegu jałowym, więc Panowie FIZYCY
| DLACZEGO ???

Z ciekawości poleciałem na parking i zrobiłem próbę z
wykorzystaniem dwóch magnesów neodymowych przykładanych do
przewodu paliwowego (między filtrem a pompą) w dieslu. Obroty
biegu jałowego nijak nie chciały się zmienić w odczuwalny ani
zauważalny sposób, co więcej chwilowe zużycie paliwa podawane na
bieżąco przez komputer tez nie zmieniło się ani odrobinę. Magnesy
przykładałem różnie, i po obu stronach przewodu i jeden za
drugim, w różnych odległościach. I nic. Więc odpowiadając na
Twoje pytanie: nie wiem dlaczego, może to tylko w warczyburgach
działa? ;-)


Taa - tylko jakiego masz diesla i jak maja sie zmienic obroty
jesli komputer pilnuje zeby wynosily dokladnie 850 :-)
Co innego w gaznikowcu.

Jesli Pawel potrafi to zademonstrowac to ja sie chetnie pisze na
sprawdzenie.

J.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: ins. gazowa z komputerem czy bez???


| prosilbym aby ktos kto sie na tym zna wytlumaczyl mi czym sie rozni
| instalacja z komputerem i bez

Bez kompa masz stałą dawke gazu ustawioną przez gazowników. A że nie da
się idealnie ustawić stałej dawki to w wielkim skrócie niekiedy podczas
jazdy będzie tego gazu leciało więcej niż potrzeba a niekiedy będzie go za
mało. Do tego właśnie wymyślono instalki II gen. czyli z komputerkiem
który na podstawie sygnału z sondy lambda steruje silniczkiem krokowym
regulując na bierząco (w czasie jazdy) dawke gazu.


Jak jest reczna instalcja dobrze ustawiona to daje czesciej i ciaglej dobra
mieszanke niz instalcja z komputerem.
Sygnal z sondy lambda jest sygnalem po fakcie, tj analiza dnia wczorajszego
i wniskowniem z niego ze wczoraj padal deszcz to dzis trzeba wziac
parasol... dotego jeszcze dochodzi opoznienie reakcji na silniku krokowym. W
instalcji z komputerkiem NIGDY nie bedziesz miec wlasciwego skladu
mieszanki- poza obrotami biegu jalowego bo tam jest ustawiana recznie, ale i
tak troszke wzbogacona zeby nie gasxl na dojezdzaniu do swiatel....

pzdr

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Lanos i LPG
Silnik uruchamia się na benzynie, a co za tym idzie trzeba mieć wyregulowane
(zaprogramowane) obroty biegu jałowego.
Robi się to następująco:
Na zimnym silniku włączyć na 5 sek. zapłon,
wyłączyć na 5 sek., następnie zapalić silnik i poczekać aż się zagrzeje do
temp. o.85st. C.
Opis z książki o Lanosie, nie z instrukcji.
Na czas programowania warto wyłączyć instalację gazową, żeby się nie
przełączyła.

Poszukaj też wątku o przekaźniku P100 lub coś podobnego, który automatycznie
resetuje komputer silnika.

Wojtek
Oczywiscie nikt nic nie potrafi poradzic, moim zdaniem zwiazane jest to ze
zbyt bogata mieszanka powietrza gazu i paliwa.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Passat B6 1.8T czy 1.9TDI??????
Pete <escape2mu@hotmail.comnapisał(a):


A 1.8T to niby nie ma turbodziury?


Seryjnie sprezarka pompuje juz od 1800 rpm, a to dla benzyny prawie obroty
biegu jalowego, nizej i tak sie silnikami z zaplonem iskrowym nie jezdzi. W
dieslu seryjnie sprezarka daje cisnienie od ok 2000 rpm (przynajmniej w moim
1.9), a to polowa skali uzytecznych obrotow i bardzo czesto jezdzisz ponizej
tych 2k rpm. O ile z wyzszymi biegami nie ma problemu, bo latwo jest utrzymac
oborty powyzej 2k to w miescie czesto zdarza mi się, ze na dwojce przy 30 km/
h chce troche szybciej przyspieszyc i... nic. Czekasz, czekasz i nagle
ziuuuuuuuu jedziesz. W polaczeniu z krotka jedyna sluzaca praktycznie do
ruszania potrafi troche powkurzac. Wszystkie ronda w moim miescie musze
pokonywac na dwojce, bo przyspieszac na trojce mozna od 50 km/h w gore.
Benzyna jest duzo cichsza i przy 3k rpm nie masz glosnego klekotu jak
skurczybyk.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: problem z automatem


| Nie wiem jak ze wzmocnieniem, ale jedno jest pewne ze na L auto hamuje
| silnikiem,
| a na D nie (wolne kolo), byc moze ma to zwiazek z tym ze na L jedzie bez


Masz troche nietypowy automat bo do nietypowego auta (kiedys po silce przy
Lubinskiej bylby pretekst aby wyjechac to sprawdzic...)  Przeciez wracalismy
razem moim sztruclem z Walbrzycha i widziales, ze przy zjazdach z gor wrzucalem
d3 i mialem hamowanie silnikiem (siegnij pamiecia... nie bylo to tak dawno) -
chyba ze 4 tys to u mnie obroty biegu jalowego.
Wydaje mi sie, ze trzeba przygladnac sie konkretnemu automatowi a nie paplac ze
w autamatach jest tak czy siak. W kazdym razie jezeli "jeden" oznacza
wzmocnienie co ma zmniejszyc prawdopodobienstwo dalszego uszkodzania sie
uszkodzonej juz skrzyni to moim zdaniem cos dziwnego jest ze tryb awaryjny olewa
ta bezpieczma jedynke i rusza z 3ki
Niestety instrukcje serwisowa mam po angilesku (w sumie dobrze, ze nie po
japonsku) a przbeijanie sie przez opisy techniczne to dla mnie katorga..
Przemek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: problem z automatem


Masz troche nietypowy automat bo do nietypowego auta (kiedys po silce przy
Lubinskiej bylby pretekst aby wyjechac to sprawdzic...)  Przeciez
wracalismy
razem moim sztruclem z Walbrzycha i widziales, ze przy zjazdach z gor
wrzucalem
d3 i mialem hamowanie silnikiem (siegnij pamiecia... nie bylo to tak
dawno) -
chyba ze 4 tys to u mnie obroty biegu jalowego.


No wiec sam sobie odpowiedziales na pytanie, ze 1,2,3 to nie tylko zwykle
blokowanie
biegow ale tez cos wiecej.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Stacja przy Geant na Ursynowie
Czy slyszeliscie o przekretach, jakie tam maja miejsce? Dlaczego do mojego
45 litrowego zbiornika weszlo mi 48 litrow? :)))
A myslalem, ze ich tania benzyna (3.15 za 95, inne stacje ca. 3.30) to
efekt
jakiegos specjalnego dila z ktoryms z dostawcow...
Czy macie podobne doswiadczenia z ta stacja?

Nie wiem jak z benzyna,( za rzadko ja tam tankuje - jezdze przewaznie na
LPG), ale na gazie LPG robia tam z cala pewnascia jakis przekret. Po
zatankowaniu przy Geant,  kilka razy  chcialem policzyc jakie mam spalanie i
zawsze mi wychodzilo, ze spalanie na ich LPG mam o 2-3 litry wieksze niz na
gazie zatankowanym gdzie indziej. Nie wiem czy jest to kwestia tego ze ich
liczniki oszukuja czy tez jakosci ich gazu. Ale ja juz tam nie tankuje od
czasu gdy po zatankowaniu LPG moj samochod przejechal 50 metrow i zgasnal.
musialem podkrecic obroty biegu jalowego do absurdalnej wielkosci zeby
wogole sie dalo jechac i wypalic to swinstwo. Generalnie nikomu nie polecam
tej stacji. Biorac poprawke na przekrety z licznikami - wcale nie wychodzi
tak tanio a jakosc paliwa jest beznadziejna

Pozdrowienia
Grabar
Peugeot 405 - W-wa

PS. Do mojego zbiornika LPG o pojemnosci 50l. na tej stacji wchodzi mi 47 l.
( wyjasnienie dla nieuswiadomionych: butli na gaz nie da sie nigdy
zatankowac w 100% zawsze pozostaje niewykorzystane 10-15% w zaleznosci od
temperatuty otoczenia).
 Czary jakies czy co ? ;-])

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Rzezbienie w g., czyli rozwazania nt. odciecia paliwa...

| Przeciez caly czas jest podawane paliwo. Inaczej samochod by stanal.
Niby
| jak by sie tloki ruszyly trzebaby bylo znow odpalac, a nie slychac przy
| naciskaniu gazu po nacisnieciu hamulca zeby silnik znow startowal

Wlasnie...  za cholere nie slychac rozrusznika !!!


Nie chrzancie glupot panowie! Jesli juz to aby uruchomic silnik nalezy go
krecic - niekoniecznie rozrusznikiem. Naped od kol (nic nie bylo o wciskaniu
sprzegla) tez jest dobry.

Powaznie mowiac sterownik silnika redukuje lub odcina doplyw paliwa przy
hamowaniu silnikiem ale nie ma intencji "samobojczych". Jesli obroty spadna
za bardzo to zaczyna dzialac uklad (w zasadzie program) utrzymania obrotow
biegu jalowego. Podobnie jest zreszta w niektorych gaznikach (np. pozniejsze
wersje Poloneza)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Rzezbienie w g., czyli rozwazania nt. odciecia paliwa...


Aleksander Ewich wrote in message <8qflb8$hv@kujawiak.man.lodz.pl...
Nie chrzancie glupot panowie! Jesli juz to aby uruchomic silnik nalezy go
krecic - niekoniecznie rozrusznikiem. Naped od kol (nic nie bylo o
wciskaniu
sprzegla) tez jest dobry.


No wiem przeciez, nie raz odpalalem naszego kaszlaka na pych, ale silnik
jako taki jest zasilany paliwem bo nie gasnie.


Powaznie mowiac sterownik silnika redukuje lub odcina doplyw paliwa przy
hamowaniu silnikiem ale nie ma intencji "samobojczych". Jesli obroty spadna
za bardzo to zaczyna dzialac uklad (w zasadzie program) utrzymania obrotow
biegu jalowego. Podobnie jest zreszta w niektorych gaznikach (np.
pozniejsze
wersje Poloneza)


Podawane jest paliwo jak na biegu jalowym (bez gazu)
Pajonk

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Rzezbienie w g., czyli rozwazania nt. odciecia paliwa...

Użytkownik jprz <j@polbox.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8qfln2$52@news.ipartners.pl...


Wlaczenie i wylaczenie doplywu paliwa dobrze widac np w Oplach
wyposazonych w komputer podajacy chwilowe zuzycie paliwa.
W momencie zdjecia nogi z gazu, na wyswietlaczu pojawia sie
0.0l/100km, obroty schodza w dol, i gdzies miedzy 1800 a 1500
rpm znowu pojawia sie odczyt np 8.3l/100km.


Nie należy brać zbyt serio tego co wyświetla komputer, nie tylko
samochodowy :-)
Jak na mój gust obydwa wskazania nie są prawdziwe - skuteczność
hamowania silnikiem w samochodach z wtryskiem jest b. mała
podejrzewam, że nigdy nie następuje całkowite odcięcie paliwa tylko
znaczne ograniczenie dawki.
Gdyby podczas wytracania szybkości w pewnej chwili paliwo zaczęło
płynąc to musiałoby to być odczuwalne jako gwałtowne zmniejszenie
skuteczności hamowania a takiego zjawiska nie ma.
Tak więc wyślę, że program sterowania wtryskiem podczas hamowania
silnikiem jest bardziej złożony niż przełącznik dwustanowy : powyżej
1800 obr/min odcięcie, poniżej jak dla obrotów biegu jałowego.
Poza tym wydaje mi się, że gwałtowne zaprzestanie spalania mieszanki i
chłodzenie silnika "od wewnątrz" poprzez przeciąganie przez niego
dużej ilości powietrza nie miałoby na niego dobrego wpływu.

P.B.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Rzezbienie w g., czyli rozwazania nt. odciecia paliwa...


Pajonk Hfat wrote:


[...]

 | Powaznie mowiac sterownik silnika redukuje lub odcina doplyw paliwa przy
 | hamowaniu silnikiem ale nie ma intencji "samobojczych". Jesli obroty spadna
 | za bardzo to zaczyna dzialac uklad (w zasadzie program) utrzymania obrotow
 | biegu jalowego. Podobnie jest zreszta w niektorych gaznikach (np.
 | pozniejsze wersje Poloneza)
 PHPodawane jest paliwo jak na biegu jalowym (bez gazu)

Edward Morawski, FSO Polonez Budowa Naprawa Eksploatacja, Wyd. IX, WKŁ 1995,
str. 65. Nazywa się to 'zawór hamowania silnikiem' (ZHS).

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: pomocy - Saxo 1.5 D - pływają obroty na luzie
Czy może ktoś mi powiedzieć, co za czort się
pojawił w tej Cytrynce (Saxo 1.5D z 2000 r.)
Gdy silnik jest zimny, zaraz po odpaleniu
obroty biegu jałowego "pływają" od, powiedzmy,
700 do prawie 1000 obr/min. Jak silnik się
rozgrzeje, robi się spokój... ale jest to trochę
denerwujące...
Zjawisko występuje tylko na luzie, jak lekko docisnę
pedał gazu i wejdę na ok.1500 obrotów to nic
się nie dzieje...

Pomóżcie, bo moja kobieta, która tym jeździ
ma straszny stres....

Dzięki.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: pomocy - Saxo 1.5 D - pływają obroty na luzie
Mam podobny objaw w Xsarce 2.0 HDI (2000r.) w bardziej drastycznej wersji.
Mianowicie czy silnik cieply czy zimny to obroty nie trzymaja standardu na
biegu jalowym, zmieniaja sie od 800 do nawet 1300. Oczywiscie tak jak u
ciebie po dodaniu gazu wszystko dziala OK. Natomiast na biegu jalowym kiedy
silnik mi wyje na 1300 obr wystarczy wylaczyc silnik i wlaczyc i obroty
wracaja do normalnych. Niestety po nacisnieciu pedalu gazu i puszczeniu
znowu obroty obroty wariuja. W moim aucie przyczyna jest potencjometr pedalu
gazu. Czekam wlasnie az mi serwis sprowadzi nowy. Dodam jeszcze ze ta awaria
wystepuje juz u mnie 2-gi raz a auto ma 70tkm przebiegu. Nie wiem czy u
ciebie jest to samo bo to Saxofon, ale Citroen Diesel wiec mozna sadzic ze
sa podobne rozwiazania. Mozliwe jest tez ze zaswieci ci sie kontrolka
autodiagnostyki silnika, bedzie to efekt tej usterki wiec nie panikuj tylko
jedz do serwisu, podlacza komputer i usuna blad. A i tak swoja droga
proponuje kontakt z serwisem.

Czy może ktoś mi powiedzieć, co za czort się
pojawił w tej Cytrynce (Saxo 1.5D z 2000 r.)
Gdy silnik jest zimny, zaraz po odpaleniu
obroty biegu jałowego "pływają" od, powiedzmy,
700 do prawie 1000 obr/min. Jak silnik się
rozgrzeje, robi się spokój... ale jest to trochę
denerwujące...
Zjawisko występuje tylko na luzie, jak lekko docisnę
pedał gazu i wejdę na ok.1500 obrotów to nic
się nie dzieje...

Pomóżcie, bo moja kobieta, która tym jeździ
ma straszny stres....

Dzięki.


Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: silnik Nissan CD17
Oto co udalo mi sie znalezc w mojej literaturze:

- pojemosc                                       1681
- moc/obr.                                        54KM/4800
- stopien sprezania                            22,2
- obroty biegu jalowego                    650...750
- oznaczenie obsady wtryskiwacza    9432610042
- cisnienie otwarcia wyryskiwacza (MPa)
a) regulowane                                   13,2
b) minimalne (granica zuzycia)           12,3

- kat wyprzedenia(metoda czujnikowa w mm przed DMP) 0,95+-0,03

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Intercooler w Audi 200 turbo, obroty
Witam.

Do czego służy czujnik przy intercoolerze po lewej stronie???
Mam taką sytuację:
Zimny silnik - odpalam (bez dodania gazu),  silnik chodzi (900 obr/min)
przez 6 minut następnie gaśnie. Odpalam drugi raz (bez dodania gazu), obroty
tym razem 1000 na minutę, silnik chodzi cały czas na tych samych obrotach.
Po dodaniu gazu oraz pozostawieniu na biegu jałowym obroty schodzą nawet do
400 na minutę i zaczyna się dławić.

Pomocy!!!

Pozdrawiam.
Zina.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: LPG Zavoli + tryb sondy lambda
Cześć.

Mam lanosa, kupiłem od razu z instalacją, zauważyłem, że po jeździe na gazie rozregulowują się obroty biegu jałowego na benzynie.
Wybrałem się z tym do serwisu, tam mi powiedzieli, że ponieważ jest to Zavoli 500 wystarczy przełączyć zworkę trybu pracy sondy lambda z masy na jakąś-tam... Ale nie mają na to czasu (faktycznie kolejka była dłuuuuga).

Czy może ktoś wie coś więcej na temat tej tajemniczej zworki ? Może macie instrukcję do centralki Zavoli ?

/marcin

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Silnik DIESLA 1.9 - Pytanie
Jestem posiadaczem silnika 1.9D zamontowanego w PEUGEOT 206.
Jest to stara wolnossaca konstrukcja montowana rowniez miedzy innymi w
POLONEZACH (jak uslyszalem od znajomego mechanika)

Wiem, ze diesel to raczej niewdzieczny obiekt do tuningu (zwlaszcza nie
TURBO) ale tez chcialbym co nieco z niego wydusic wiecej.
Na razie po dokladnym obejrzeniu pompy i polaczonej z nia przepustnicy udalo
mi sie zmniejszyc obroty biegu jalowego co pozwolilo mi zaoszczedzic troche
na paliwie.
Zauwazylem jeszcze jedna bardzo ciekawa rzecz. Znalazlem podlaczony do linki
przepustnicy mikroprzelacznik ktory jest wycisniety przy niskich obrotach, a
wcisiniety przy wysokich. Stopien przejscia z obu stanow jest w pelni
regulowany tzn. mozna zwiekszyc badz zmniejszyc granice dla ktorej
mikroprzelacznik sie zalacza dla konkretnego ustawienia przepustnicy.
Mikroprzelacznik idzie gdzies do pompy, ale dokladnie nie wiem gdzie bo nie
widac

Pytanie moje wlasnie dotyczy tego mikroprzelacznika. Co to jest i do czego
sluzy? Ewentualnie jaki to ma wplyw na moc, badz spalanie silnika.

Z gory dziekuje wszystkim za pomoc
PS. Moze znacie inne pomysly na tuning tego silnika?

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: CC900 LPG i gasniecie na wolnych obrotach
Witam

Temat pewnie sie powtarzal, ale nie moge nic w googlach znalezc.

Moje CC900 na gazniku i LPG BRC ostatnio zaczyna mi gasnac na wolnych
obrotach. Dokladnie jest tak: zapalam, ruszam jest ok, dojezdzam do
skrzyzowania i gdy stoje a silnik ma obroty biegu jalowego czasami zaczyna
szarpac i gasnac, musze podgazowac zeby nie zgasl. Czy to kwestia ustawienia
za niskich obrotow ? Jesli tak to czy to sie moze rozregulowac? Sprawdzalem
na postoju z maska do gory, raz gasnie raz nie, gdy wlaczy sie wentylator
chlodnicy to zawsze zgasnie na wolnych obrotach.
O so chozi ?

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: CC900 LPG i gasniecie na wolnych obrotach


Moje CC900 na gazniku i LPG BRC ostatnio zaczyna mi gasnac na wolnych
obrotach. Dokladnie jest tak: zapalam, ruszam jest ok, dojezdzam do
skrzyzowania i gdy stoje a silnik ma obroty biegu jalowego czasami zaczyna
szarpac i gasnac, musze podgazowac zeby nie zgasl. Czy to kwestia
ustawienia
za niskich obrotow ? Jesli tak to czy to sie moze rozregulowac?
Sprawdzalem
na postoju z maska do gory, raz gasnie raz nie, gdy wlaczy sie wentylator
chlodnicy to zawsze zgasnie na wolnych obrotach.
O so chozi ?


najprawdopodobniej tak jak mówisz, za mało gazu w mieszance na wolnych
obrotach, podreguluj go trochę pokrętłem na parowniku - powinno pomóc.
Zastanów się też czy jak Ci gaśnie to nie ma przypadkiem wiatru, któryby
wlatując
przez filtr powietrza rozwiewał mieszankę.

Dominik Łukasz Onoszko
zagazowany CC899 '95r.
Elbląg/Warszawa
nieoklejony

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: O diselku mowa... a on zre i zre !!!
Kochani,

 czy zuzyte koncowki wtryskiwaczy w moim Golfie III 1.9 TD moga dawac takie
objawy:

a) Zuzycie paliwa w okolicach 7-8 litr/100 km
b) spadek mocy
c) dymienie czarnym dymem jak sie da "gazu" (na wysokich obrotach)

Czy moga byc inne przyczyny. Poza tym mam dziwny objach. Na zimno samochod
ma 900 obr/min n ajalowym biegu. Po nagrzaniu obroty biegu jalowego
wzrastaja do 1100-1200 obr/min. Co moze byc przyczyna.

THX za wsje odpwiedzi !

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: O diselku mowa... a on zre i zre !!!
Witam
hmm w sumie duzo ..
ja mam tdi i pali mi tak ciut powyzej 5,5
ale kuzyn ma td i na takiej mieszanej trasie 6,5 to regola ..

wiec faktycznie trosze ci przesadza ze spalaniem ..
zanim zainwestujesz proponuje kilka tysiecy km zrobic dolewajac dobry srodek
czyszczay do paliwa moze pomoze wtryskiwaczom i np magetyzer na dolot paliwa
tylko nie koniecznie za kilka stow - wystarczy taki za 80 zł ..

pojezdzisz zobaczysz czy pomoze
ja po zalozeniu magnetyzera widze spadek o 0,5 litra
przy w miare ostrej jezdzie w miesice i na trasie 120-140 srednia 5,5

( a silnik ma 200 tysiecy )

rafal


"Simonto" <simo@poczta.onet.plwrote in message



Kochani,

 czy zuzyte koncowki wtryskiwaczy w moim Golfie III 1.9 TD moga dawac
takie
objawy:

a) Zuzycie paliwa w okolicach 7-8 litr/100 km
b) spadek mocy
c) dymienie czarnym dymem jak sie da "gazu" (na wysokich obrotach)

Czy moga byc inne przyczyny. Poza tym mam dziwny objach. Na zimno samochod
ma 900 obr/min n ajalowym biegu. Po nagrzaniu obroty biegu jalowego
wzrastaja do 1100-1200 obr/min. Co moze byc przyczyna.

THX za wsje odpwiedzi !

--
Simonto
www.simonto.republika.pl


Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: O diselku mowa... a on zre i zre !!!
co ten magnetyzer daje w dislu??
NIe chce mi sie wiezyc ze spalanie zeszlo o 0.5l...ale moze jednak...
Mariusz

On Thu, 16 May 2002 00:18:19 +0200, "Rafal" <ra@netart.com.pl
wrote:

Witam
hmm w sumie duzo ..
ja mam tdi i pali mi tak ciut powyzej 5,5
ale kuzyn ma td i na takiej mieszanej trasie 6,5 to regola ..

wiec faktycznie trosze ci przesadza ze spalaniem ..
zanim zainwestujesz proponuje kilka tysiecy km zrobic dolewajac dobry srodek
czyszczay do paliwa moze pomoze wtryskiwaczom i np magetyzer na dolot paliwa
tylko nie koniecznie za kilka stow - wystarczy taki za 80 z? ..

pojezdzisz zobaczysz czy pomoze
ja po zalozeniu magnetyzera widze spadek o 0,5 litra
przy w miare ostrej jezdzie w miesice i na trasie 120-140 srednia 5,5

( a silnik ma 200 tysiecy )

rafal

"Simonto" <simo@poczta.onet.plwrote in message
| Kochani,

|  czy zuzyte koncowki wtryskiwaczy w moim Golfie III 1.9 TD moga dawac
takie
| objawy:

| a) Zuzycie paliwa w okolicach 7-8 litr/100 km
| b) spadek mocy
| c) dymienie czarnym dymem jak sie da "gazu" (na wysokich obrotach)

| Czy moga byc inne przyczyny. Poza tym mam dziwny objach. Na zimno samochod
| ma 900 obr/min n ajalowym biegu. Po nagrzaniu obroty biegu jalowego
| wzrastaja do 1100-1200 obr/min. Co moze byc przyczyna.

| THX za wsje odpwiedzi !

| --
| Simonto
| www.simonto.republika.pl


Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Komputer pokładowy: regulacja obrotów biegu jałowego

Pszemol wrote:
Czy ktoś mógłby mi w skrócie wyjaśnić proces regulacji
"obrotów" biegu jałowego w samochodach z połowy lat 90-tych ?
Chodzi mi głównie o proces decyzyjny który procesor podejmuje
podnosząc obroty - jakie czujniki są za to odpowiedzialne ?


Dla benzyny:
ECU zna obroty na podstawie impulsów od czujnika położenia wału (kiedy
ten padnie, to nie odpalisz auta). Jak wykryje, że obroty za niskie, to
"dodaje gazu". Jak wykryje, że za wysokie, to "ujmuje gaz". Kombinacje
te dotyczą zdjętej nogi z gazu (czujnik otwarcia przepustnicy).
Dodawanie lub ujmowanie gazu realizowane jest kanałem obejściowym
powietrza (obejście przepustnicy) - kanał jest otwierany lub zamykany.
Realizacja jest quasianalogowa - z silnikiem krokowym lub dyskretna - z
elektrozaworem. Przyczyną problemów  z b. jałowym najczęściej jest
brudny (zacinający się) siłownik (silnik krokowy lub el-zawór), lewe
powietrze, problem ze stykami lub czujnik otwarcia przepustnicy. I inne. ;-) Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Komputer pokładowy: regulacja obrotów biegu jałowego
W artykule <opsrf93dylf475gc@rafalRafał napisal(a):


Nie wiem jak jest w Nissanie, ale w fordach (silnik ZETEC) za obroty biegu  
jałowego bezpośrednio odpowiada tzw. "silnik krokowy" (de facto z


                                                        ^^^^^^^^^^^^

silnikiem krokowym nie ma to wiele wsólnego. Jest to elektromagnes <chyba


  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^


sterowany PWM`ememktóry reguluje jakiś tam obieg powietrza).


Letko mijasz się z prawdą
To pomoże,, a przy okazji kilka innych tematów ;)
http://www.r2d2.faith.pl/opis_podzespolow.html

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Nieustanne 3krpm w escorcie
Witam,

Pytanie co wymienić? Co naprawić?

W escorcie przy kolektorze dolotowym jest elektrozawór, który reguluje
obroty biegu jałowego (nie zabijajcie za niefachowe słownictwo). Lubi się on
czasami zawiesić i obroty nie spadają. Jednakoż teraz jest czysty
(przynajmniej przeczyszczony), a obroty czasami zatrzymują się na 3krpm.
Obroty spadają zaraz po zatrzymaniu samochodu. I faktycznie, jeśli odłączyć
czujnik, ten przy skrzyni biegów, problem znika. Zatem, co jest przyczyną
usterki? Oprogramowanie? Czujnik do wymiany (a on się w ogóle wymienia?)?

Pozdrawiam,

Sprus

PS. Silnik Endura-e 1,3

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Nieustanne 3krpm w escorcie
Dnia Sat, 8 Jan 2005 19:18:30 +0100, SPrus napisał(a):


W escorcie przy kolektorze dolotowym jest elektrozawór, który reguluje
obroty biegu jałowego (nie zabijajcie za niefachowe słownictwo). Lubi się on
czasami zawiesić i obroty nie spadają. Jednakoż teraz jest czysty
(przynajmniej przeczyszczony), a obroty czasami zatrzymują się na 3krpm.
Obroty spadają zaraz po zatrzymaniu samochodu. I faktycznie, jeśli odłączyć
czujnik, ten przy skrzyni biegów, problem znika. Zatem, co jest przyczyną
usterki? Oprogramowanie? Czujnik do wymiany (a on się w ogóle wymienia?)?


W moim Escorcie 1,6 ZETEC tez tak mam. Rzadko, co kilka tygodni, zdarzalo
sie, ze obroty wskakiwaly na 2,5 - 3 tys. Po 5 - 6 miesiacach, skonczylo
sie to wymiana czujnika, bo zacial sie i obroty nie chcialy zejsc ponizej 3
tys. Niestety po wymianie czujnika nadal zadarza sie, ze silnik wchodzi na
ok. 2,3 tys. i nie schodzi przez minute czy dwie (i nie wyglada to na
automatyczne ssanie), glownie gdy postawie rozgrzane auto na 2 - 3 godziny,
a po tym czasie ponownie uruchamiam silnik.
Przyznam sie, ze strasznie dziala mi to na nerwy. No, ale ktory mechanik
jest w stanie to naprawic i czy w ogole da sie taki efekt wyeliminowac?

Pozdrawiam,
mole

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: gdzie w Escorcie
Gdzie w Escorcie 1.6 16V ZETEC jest silnik krokowy ? Domyslam sie ze gdzies w
okolicach przepustnicy, ale nic tam nie moge zobaczyc co wygladaloby jak
silnik ;) No chyba, ze to jest taki waski (3-4 cm srednicy) cylinderek
wystajacy od strony akumulatora. Wymontowywal to ktos ?

Wprawdzie nie mam klopotow z obrotami biegu jalowego, ale kto wie co bedzie
jutro ...

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: gdzie w Escorcie
a moze chodzi o regulacje ustawienia reflektorow ...


Gdzie w Escorcie 1.6 16V ZETEC jest silnik krokowy ? Domyslam sie ze
gdzies w
okolicach przepustnicy, ale nic tam nie moge zobaczyc co wygladaloby jak
silnik ;) No chyba, ze to jest taki waski (3-4 cm srednicy) cylinderek
wystajacy od strony akumulatora. Wymontowywal to ktos ?

Wprawdzie nie mam klopotow z obrotami biegu jalowego, ale kto wie co
bedzie
jutro ...

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Problemy z gaźnikiem

Hmm, a nie za małe te "szybkie obroty biegu jałowego" ?
Nie powinno to być czasami coś koło 2000 (na samym początku) ?


Nie wiem, czy co to zmienia. ale nawet jesli jest 1500 rpm, to powinno jakos
sie krecic. A tutaj nawet jak sprzeglo puszcze na biegu jalowym - silnik nie
ma siły napedzac zgestnialego oleju w skrzyni i gasnie

Zwykle regulowane śrubką dotykającą tarczy stopniowej.


a to to nie wiem, coz za tarcza i srubka

Ew. pływak / zaworek, czy słynna (jakoby z krótkiego życia
w instalacjach gazowych) pompa paliwowa ?


POmpa jest nowka. plywak chyba tez odpada, bo dolegliwosci z gaznikiem mam
od poczatku - nawet jak nei mialem instalacji LPG. czyli problem nie wynika
z LPG. POniewaz idealnie sie odpalalo na smierdziuchu - przez 2 lata nie
pokusilem sie o poprawianie gaznika
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Problemy z jazda na benzynie po zagazowaniu

Panowie gazownicy wymyślali już wiele teorii i w sumie pojechałem do ASO
Daewoo, które stwierdziło, że wszystko jest OK. Badanie komputerowe OK,
ciśnienie benzyny OK, analiza spalin OK. Tylko cały czas silnik nie chce
trzymać obrotów. Jak puszczę noge z gazu to momentalnie obroty spadają do
800 i kiszka. Nie mówiąc już o szarpaniu podczas przyspieszania na 2 biegu
na wolnych obrotach (w granicach 1500 - 2500).
Tak więc dalej jestem w kropce:(
Jeszcze raz zaznaczę, że takie objawy dzieją się tylko na benzynie i
ujawniły się zaraz po zagazowaniu.


Dokładnie tak, objawy wyłącznie na benzynie natychmiast po zagazowaniu.
W moim przypadku dodatkowo nie ustawili obrotów biegu jałowego i wciśnięcie
sprzęgła powodowało zjazd z obrotów aż do 0 :(
Wciąż upierałabym się przy dodatkowym przekaźniku :) . Komp dostaje złe
wskazania i tyle.
Szarpanie na wolnych obrotach  kojarzy mi się z lewym powietrzem  w silniku,
ale tu efekt miałbyś również na gazie. To samo w przypadku, gdyby
"przypadkiem" coś padło - objawy, choć może o róźnym stopniu nasilenia,
miałbyś i tu i tu.
A sondę sprawdzałeś? "brak" daje ciekawe efekty :) Te zjazdy z obrotów
mogłyby być wynikiem kompowego oszustwa, gdy przyjmuje zastępcze niskie
wskazanie przy padzie lambdy.

Podtrzymuję : opisane objawy kojarzą mi się jednoznacznie w fuszerką przy
podłączeniu.

pzdr,
gosik

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Problemy z jazda na benzynie po zagazowaniu

Dokładnie tak, objawy wyłącznie na benzynie natychmiast po zagazowaniu.
W moim przypadku dodatkowo nie ustawili obrotów biegu jałowego i
wciśnięcie
sprzęgła powodowało zjazd z obrotów aż do 0 :(
Wciąż upierałabym się przy dodatkowym przekaźniku :) . Komp dostaje złe
wskazania i tyle.
Szarpanie na wolnych obrotach  kojarzy mi się z lewym powietrzem  w
silniku,
ale tu efekt miałbyś również na gazie. To samo w przypadku, gdyby
"przypadkiem" coś padło - objawy, choć może o róźnym stopniu nasilenia,
miałbyś i tu i tu.
A sondę sprawdzałeś? "brak" daje ciekawe efekty :) Te zjazdy z obrotów
mogłyby być wynikiem kompowego oszustwa, gdy przyjmuje zastępcze niskie
wskazanie przy padzie lambdy.

Podtrzymuję : opisane objawy kojarzą mi się jednoznacznie w fuszerką przy
podłączeniu.

Nie jestem przekonany. Tak by mi walnęła sonda od razu po założeniu gazu??

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: volume-by-speed
JVC ma taka funkcje w kameleonach. Nic nie trzeba podlanczac po prostu
mierzona jest czestotliwosc "tetnien" pradu z alternatora a jest ona
wprost proporcjonalna do obrotów silnika. Aby funkcja dzialala prawidlowo
trzeba zaprogramowac obroty biegu jalowego silnika (radyjko robi to
automatycznie) i juz gotowe. Czym wieksze obroty silnika tym radio gra
glosniej.

TomeK

"Lechu P." wrote:
Czy slyszeliscie (uzywacie) o wynalazku w radio zwanym jak w temacie,
dzialajacym na
zasadzie - im szybciej jedziesz tym glosniej gra radio ?

podobno, gdy sie ma takie radio z VBS, to nalezy doprowadzic do niego
"sygnal predkosci"
samochodu.
Macie blade pojecie o co chodzi ?

(wiad. podana za alt.autos.peugeot)


Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: volume-by-speed
"Tomasz Korytkowski" <t.korytkow@zsz1.stargard.plnapisał na newsach
coś takiego:...
| JVC ma taka funkcje w kameleonach. Nic nie trzeba podlanczac po prostu
| mierzona jest czestotliwosc "tetnien" pradu z alternatora a jest ona
| wprost proporcjonalna do obrotów silnika. Aby funkcja dzialala
prawidlowo
| trzeba zaprogramowac obroty biegu jalowego silnika (radyjko robi to
| automatycznie) i juz gotowe. Czym wieksze obroty silnika tym radio gra
| glosniej.
Myślę, że Lechowi chodziło o zdecydowanie coś innego. Nie o wzrost
głośności podczas gwałtownego przspieszania i ciągnięcia pod czerwoną
kreskę, a raczej o zrost głośności wraz z _prędkością_. Zwróć uwagę, że
przy dużych prędkościach najwięcej hałasu generuje owiew i tarcie
elementów za skrzynią (z oponami o asfalt jako jednym z głównych
elementów). Wtedy rzeczywiście warto pomyśleć nad doprowadzeniem danych o
prędkości.
Nie przeczę jednak, że patent JVC nie jest jakimś rozwiązaniem. Mimo to
uważam, że to tylko półśrodek.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Co znacza terminy fachowe?
On 6 Apr 2003 m_w_@poczta.onet.pl wrote:

IDLE RPM


Idle (R)ounds (p)er (m)inute - obroty biegu jalowego (w obr/min)

SOLENOID IDLE STOP - SIS RPM


SIS = "Solenoid Idle Stop" ;-)
RPM j.w.
A sam "solenoid" to elektromagnes odcinajacy

PROPANE ASSISTED IDLE MIXTURE


Mieszanka dla biegu jalowego wzbogacona propanem ? Tak przynajmniej wynika
z doslownego tlumaczenia, ale szczerze przyznam, ze w tym przypadku nie
bardzo wiem o co chodzi...

Pozdrawiam :)

W.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: SILNIK NIE GASNIE:((
Hello m.r,

Friday, March 11, 2005, 1:18:47 PM, you wrote:

[...]

Dobrze jest - nagary się żarzą i na samozapłonie sobie działa.
Co jeszcze moze powodowac samozaplon, ale w aucie bez LPG, bez
katalizatora, na gazniku i z wylaczanym zaplonem ;) ??


Źle działanie zaworu elektromagnetycznego przy dyszy paliwowej biegu
jałowego. Może też gaźnik jest rozklekotany na tyle, że po prostu
przepustnica jest uchylona i zasysa z głównej dyszy - ale to
skutkowałoby zbyt wysokimi obrotami biegu jałowego.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: SILNIK NIE GASNIE:((
Dnia Sat, 12 Mar 2005 18:05:59 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:

Hello m.r,

Friday, March 11, 2005, 1:18:47 PM, you wrote:

[...]

Dobrze jest - nagary się żarzą i na samozapłonie sobie działa.
Co jeszcze moze powodowac samozaplon, ale w aucie bez LPG, bez
katalizatora, na gazniku i z wylaczanym zaplonem ;) ??

Źle działanie zaworu elektromagnetycznego przy dyszy paliwowej biegu
jałowego. Może też gaźnik jest rozklekotany na tyle, że po prostu
przepustnica jest uchylona i zasysa z głównej dyszy - ale to
skutkowałoby zbyt wysokimi obrotami biegu jałowego.


Owszem, ale mimo tego przy wylaczeniu zaplonu silnik powinien zgasnac.
Nawet jak podczas suwu ssania dostal paliwo z gaznika. Wystepuje
samozaplon i to jest niepokojace bo swiadczy a wadliwej pracy silnika.

Pamietaj, ze byly samochodu bez elektrozaworu i silnik wylaczalo sie
normalnie...

Grzesiek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: SILNIK NIE GASNIE:((
Hello Grzesiek,

Sunday, March 13, 2005, 11:42:17 AM, you wrote:

Dobrze jest - nagary się żarzą i na samozapłonie sobie działa.
Co jeszcze moze powodowac samozaplon, ale w aucie bez LPG, bez
katalizatora, na gazniku i z wylaczanym zaplonem ;) ??
Źle działanie zaworu elektromagnetycznego przy dyszy paliwowej biegu
jałowego. Może też gaźnik jest rozklekotany na tyle, że po prostu
przepustnica jest uchylona i zasysa z głównej dyszy - ale to
skutkowałoby zbyt wysokimi obrotami biegu jałowego.
Owszem, ale mimo tego przy wylaczeniu zaplonu silnik powinien zgasnac.
Nawet jak podczas suwu ssania dostal paliwo z gaznika. Wystepuje
samozaplon i to jest niepokojace bo swiadczy a wadliwej pracy silnika.


Była mowa o Poldku - niestety TTTM, szczególnie jeśli jest to stary,
zajeżdżony egzemplarz.

Pamietaj, ze byly samochodu bez elektrozaworu i silnik wylaczalo sie
normalnie...


Oczywiście.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Oszczednosc

Zwierzak napisał(a) w wiadomości:

W efekcie zwykle min zuzycia paliwa wychodzi w normalnych samochodach
(czytaj: z silnikami rzedu 1.5 litra) ok. 60 - 70 km/h na V biegu, czy
cos kolo tego. Ale raczej na pewno nie szybciej niz 80 km/h i na pewno
nie przy obrotach biegu jalowego.


A 60 -70 na piątce dużo się różni od obrotów biegu jałowego?

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: mam LPG a problem z benzynką


a ja dzisiaj zrobiłem test - odpiąłem na chwile akumulator, co by się
komputer zresetował i potem dopiero zapaliłem silnik. O ile wcześniej po
zapaleniu zimnego silnika na benzynie obroty skakały do trochę poniżej 2tyś,
potem spadały do 500-800, potem znowu rosły, spadały... i tak ze 3-4 razy,
to teraz natychmiast doszło do prawie 2tyś obr i bardzo pomalutku te obroty
zaczęły spadać. Za chwilę zgasiłem silnik i ponownie kilka razy zapaliłem -
było tak samo (2 tyś i powoli spadały) - czy to świadczy o złej emulacji
sondy lambda?


Po zresetowaniu komputera wczytywane sa domyslne dane dotyczace
ustawienia obrotow biegu jalowego (silnik krokowy, przyspieszenie
zaplonu). Nie zawsze te parametry sa "trafione" - i dlatego komputer
musi sam je poustawiac - i teraz w zaleznosci od auta  robi sie tzw.
"programowanie biegu jalowego" lub komputer sam po jakims czasie dojdzie
do tego i zapisze sobie najlepsze ustawienia. Oczywiscie, po przejsciu
na LPG znow zglupieje :)).

Pozdrawiam
Emeryt

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: mam LPG a problem z benzynką


Po zresetowaniu komputera wczytywane sa domyslne dane dotyczace
ustawienia obrotow biegu jalowego (silnik krokowy, przyspieszenie
zaplonu). Nie zawsze te parametry sa "trafione" - i dlatego komputer
musi sam je poustawiac - i teraz w zaleznosci od auta  robi sie tzw.
"programowanie biegu jalowego" lub komputer sam po jakims czasie dojdzie
do tego i zapisze sobie najlepsze ustawienia. Oczywiscie, po przejsciu
na LPG znow zglupieje :)).


tak więc co zrobić, żeby nie głupiał po przejściu na LPG?
ile mniej-więcej czasu komputer się od nowa sam zaprogramuje?

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: VW wibracje silnika
Ja mam coś takiego w Audi 80 2.0E Automat - odczuwam wibracje
na biegu jałowym silnika. Obroty biegu jałowego są OK na poziomie
800 obr/min i nie skaczą. Byłem na diagnostyce i jest wszystko OK.
Jak przyspieszę zapłon to wibracje znikają ( tylko niestety wtedy muszę
jeździć na PB98) i jak jestem w Niemczech i tak tankuję Normal PB to też
jest OK.
Sądzę że coś z tym naszym paliwkiem jest NIE OK - ma mało energii w sobie
czy co....
Można jeszcze zmienić poduch pod silnikiem i skrzynią, ale nie sprawdzałem
jaki to przyniesie efekt.

Krzychu

Cześć grupowicze
jestem posiadaczem VW POLO VARIANT '97 silnik 1.6 75 KM
na wolnych obrotach silnik pracuje nierówno. Bardziej odczuwalne jest to
podczas jazdy; przy obrotach około 2-3 tysiące obr.
wymieniałem wszystkie filtry, przewody, świece i nic nie pomogło. Czy ktoś
spotkał się z takim problemem??

pozdr
KIPOL

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: uszkodzona turbina - dlaczego padła
kubelt napisał(a):


Nie ma czegos takiego, jak zatrzymanie (wylaczenie) turbiny przy pracujacym
silniku, jak wy sobie to wyobrazacie?


A nie wiem - ja sie nie znam, ale odczucia z jazdy sugeruja, ze turbina
lapie dopiero jak sie depnie w gaz. Ojciec przyspiesza tak delikatnie,
ze wlacza (daje wiecej mocy? jezeli faktycznie chodzi caly czas) sie
naprawde rzadko. A jak jest naprawde? :)

Instrukcja producenta mowi o tym, zeby poczekac na zejscie obrotow do
poziomu obrotow biegu jałowego, czyli <2k. To by moglo sugerowac, ze
ponizej 2k turbina "jest wylaczona". Ale jak mowie, ja sie nie znam :P

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Czy spalanie zależy od obrotów czy naciśnięcia gazu?


Nie. Mi chodziło o zużycie paliwa przy jeździe ze stałą prędkością
obrotową
2500 potem 5000. Pedał gazu trzeba docisnąć odpowiednio.


Jasne ze wtedy zuzycie paliwa bedzie mniejsze przy 2500, ale nie o to mi
chodzilo. W skrocie zakres obrotow maksymalnej sprawnosci w L/KW dla
wytworzenie odpowiedniej ilosci KW miesci sie pomiedzy obrotami biegu
jalowego a obrotami max momentu obrotowego i przewaznie jeszcze troszke
wyzej, te pierwsze kiedy samochod toczy sie na jedynce bez gazu te drugie
kiedy przyspiesza sie z gazem w podlodze.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Skrzynia biegów w Escorcie '98 i parę innych pytań
"Tomac" <qweasd@go2.plwrote in
news:b8840a$62n$1@nemesis.news.tpi.pl:


Mam mały problem ze skrzynią biegów - co jakiś czas jest problem z
wrzucaniem wstecznego - wygląda to tak, że najpierw jest wszystko ok,
potem haczy, a za którymś razem autem lekko szarpie. Po tym
szarpnięciu skrzynia chodzi jak złoto... Może ktoś wie co to może być?
Olej w skrzyni był ostatnio wymieniany.
Może ktoś się orientuje ile może kosztować naprawa i jak jest pilna
(czy można z tym trochę pojeździć, czy jak najszybciej naprawiać)


ten typ tak ma ;-) jak nie wchodzi wsteczny za pierwszym razem puszczasz
sprzeglo i znowu wciskasz. nie ma sensu sie szarpac bez ponownego
zasprzeglenia.


Ostatnio ujawnił się też inny problem. Ruszałem w trasę (było zimno -
ok. 10 stopni) auto było na ssaniu. Problem w tym że gdy podniosła się
temperatura silnika, po wciśnięciu sprzęgła silnik głośno pracował, na
wysokich obrotach (niestety nie ma obrotomierza), problem ustał
"najbliższym" zatrzymaniu się na światłach (po 40 kilometrach jazdy).
Zastanawiam się czy coś ze sterowaniem wtryskiem, czy coś ze
sprzęgłem, czy coś zupełnie innego.


jak wysokie obroty utrzymywal? duzy byl halas czy tylko lekko podwyzszone
obroty biegu jalowego?

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Skrzynia biegów w Escorcie '98 i parę innych pytań


"Tomac" <qweasd@go2.plwrote in
news:b8840a$62n$1@nemesis.news.tpi.pl:

ten typ tak ma ;-) jak nie wchodzi wsteczny za pierwszym razem puszczasz
sprzeglo i znowu wciskasz. nie ma sensu sie szarpac bez ponownego
zasprzeglenia.


Czasami też jedynka nie wchodzi. Ze wstecznym jest tak, że on wskakuje, ale
czasem w momencie gdy wskakuje, szrpie całym autem. Skoro piszecie że tak
ma, to się nie będę przejmował


jak wysokie obroty utrzymywal? duzy byl halas czy tylko lekko podwyzszone
obroty biegu jalowego?


Wysprzęgliłem przy prędkości ok 70km/h (4 bieg), nastąpił wyraźny wzrost
głośności silnika. Jak się w końcu zatrzymałem to głośność wyraźnie spadła.

Pozdr,
Tomac

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Hamowanie silnikiem
news.comarch napisał(a) w wiadomości: <7up7j4$gd@orion.comarch.pl...

"Podczas hamowania silnikiem, kiedy przepustnica zostaje zamknięta,
następuje przerwanie dawkowania paliwa."
Czy to oznacza ze dojezdzajac np. do swiatel na luzie wiecej spalam niz
gdybym dojezdzal np na 4-ce ze sciagnieta noga z gazu?


Tak, pod warunkiem ze obroty silnika sa wieksze niz obroty
biegu jalowego + ok. 1000 obr. W praktyce przy zdjeciu
nogi z gazu paliwo jest odcinane, jednak kiedy obroty spadaja
ponizej 2000, paliwo jest podawane jak przy wolnych obrotach
zeby silnik nie zgasl.

Jacek.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Hamowanie silnikiem

Jacek Ziomek napisał(a) w wiadomości:
<7v1c0t$20@orfika.office.polbox.pl...

Tak, pod warunkiem ze obroty silnika sa wieksze niz obroty
biegu jalowego + ok. 1000 obr. W praktyce przy zdjeciu
nogi z gazu paliwo jest odcinane, jednak kiedy obroty spadaja
ponizej 2000, paliwo jest podawane jak przy wolnych obrotach
zeby silnik nie zgasl.


Czyli mozna powiedziec ze nigdy, hamujac silnikiem, nie spale wiecej niz
jadac na biegu jalowym, bo w najgorszej sytuacji, kiedy obroty mam caly czas
ponizej 2000rpm spalam tyle co na luzie, tak?

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: co się zacieło? - "automatyczny gaz"

Miras wrote:
hhmm, a co ma jakiś czujnik przy skrzyni biegów do samoczynnego
dodawania gazu?


Nie wiem jak to sie fachowo nazywa, ale u mnie wystepuje cos takiego
na biegu jalowym obroty kolo 650 wciskam sprzeglo nic... wrzucam bieg nie
puszczajac sprzegla i obroty podnosza sie do 1000 pozniej to normalnie :)

PS. Moze spowodowane jest to "wyjsciem" z biegu jalowego i zmiana parametrow
pracy silnika ale na tyle sie nie znam, watpie zeby byl to jakis czujnik w
skrzyni raczej
reakcja ECU na jak juz wspomnialem "wyjscie" z biegu jalowego tylko
zainicjowana czym ? czujnikiem w skrzyni ?. To jednak czyste gdybanie, jakby
ktos mnie oswiecil jak to jest bylbym wdzieczny.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Ruszanie z V biegu
I jeszcze - zauważ, że w nowym samochodzie (z dobrym sprzęgłem) można
ruszyć na jedynce bez dodawania gazu - właściwie na obrotach biegu
jałowego (w starych modelach obroty jałowe były niżej i było to
trudniejsze). Czyli że moment obrotów biegu jałowego bywa dostateczny,
by poruszyć auto. Gdy mamy do czynienia z naprawdę dużym silnikiem - tj.
o dużym nadmiarze mocy - nie powinno być problemów z ruszeniem na
wyższych biegach

T.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Ruszanie z V biegu
Tomasz Nowicki napisał(a):


I jeszcze - zauważ, że w nowym samochodzie (z dobrym sprzęgłem) można
ruszyć na jedynce bez dodawania gazu - właściwie na obrotach biegu
jałowego (w starych modelach obroty jałowe były niżej i było to
trudniejsze). Czyli że moment obrotów biegu jałowego bywa dostateczny,
by poruszyć auto. Gdy mamy do czynienia z naprawdę dużym silnikiem - tj.
o dużym nadmiarze mocy - nie powinno być problemów z ruszeniem na
wyższych biegach


W maluchu też się dało bez najmniejszego problemu ruszyć bez gazu ;-D

Pozdrawiam
Marcin Lubojański

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Ruszanie z V biegu
Dnia Mon, 04 Dec 2006 17:47:55 +0100, osobnik Tomasz Nowicki naskrobał co
następuje:


I jeszcze - zauważ, że w nowym samochodzie (z dobrym sprzęgłem) można
ruszyć na jedynce bez dodawania gazu - właściwie na obrotach biegu
jałowego (w starych modelach obroty jałowe były niżej i było to
trudniejsze). Czyli że moment obrotów biegu jałowego bywa dostateczny,
by poruszyć auto. Gdy mamy do czynienia z naprawdę dużym silnikiem - tj.
o dużym nadmiarze mocy - nie powinno być problemów z ruszeniem na
wyższych biegach


tia - rusz tak focusem TDCI... moja brava rusza - fokę gaszę notorycznie :(

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Ruszanie z V biegu


Moment potrzebny do ruszenia nie jest znow duzo wiekszy, wiec
od strony silniak problemow nie widze.


Sprawny samochod mozna wprawic w ruch bardzo niewielka sila.


Kwestia odpowiednio precyzyjnego sprzegla, i na tyle solidnego
zeby sie nie spalilo przez te sekundy zanim sie samochod nie rozpedzi,
a podgrzewa go wtedy pare kW.


Przy obrotach nieco wyzszych niz obroty biegu jalowego i niewielkim otwarciu
przepustnicy - ruszysz dowolnym autem na najwyzszym przelozeniu. Piszac
ruszysz mam na mysli, ze auto zacznie sie po jakims czasie toczyc, sila
napedowa moze byc (najprawdopodobniej w wiekszosci popularnych aut tak
bedzie) wprawdzie za mala zeby w ten sposob osiagnac predkosc pozwalajaca na
wysprzeglenie i od tego momentu wazne bedzie jedynie sprzeglo. Manewr bylby
bardzo trudny w doladowanych silnikach, szczegolnie turbodieslach ze wzgledu
na ich charakterystyke przyrostu momentu obrotowego. BTW: Zeby ruszyc z
najwyzszego przelozenia wcale nie potrzeba wysokiego momentu obrotowego,
najlatwiej bedzie ruszyc wolnosaca benzyna o mozliwie plaskim momencie
obrotowym w jakims lekkim aucie.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: wolne obroty w Golfie V
Witam.

Jak widzę zdążyłeś już się obrazić na PMS ale pomimo tego odpowiem na Twoje
pytanie. Obroty biegu jałowego współczesnych silników sterowanych
elektroniką, to wypadkowa wielu, bardzo wielu parametrów pracy. Nie zależą
wprost, tylko i wyłącznie, od temperatury otoczenia i / lub temperatury
jednostki napędowej. Istotny wpływ ma chwilowe bilans energetyczny, stopień
naładowania akumulatora, temperatura powietrza i paliwa, dynamicznie
regulowany skład mieszanki, skład spalin, itd., itd. .... .  Dlatego moim
zdaniem na 99,99% z Twoim autem jest wszystko OK, a Ty (bez urazy) jesteś
nieco "przewrażliwiony", co zresztą można wnioskować i na podstawie Twojego
debiutu na PMS ;))) ... .

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Prędkość ekonomiczna - wykres funkcji zależności spalania od prędkości
venioo pisze:


| Takie trochę uproszczenie, ale w warunkach bojowych wystarczy.

Ja sie zgadzam, zaryzykowalbym tez stwierdzenie, ze najbardziej
ekonomiczna predkosc to jest taka, z ktora samochod "toczy sie" na
najwyzszym biegu gdy kierowca nie dotyka pedalu gazu.


Oj raczej nie - to będzie miało miejsce przy obrotach w okolicach i
poniżej obrotów biegu jałowego w warunkach kiedy ECU kombinuje nie dać
zgasić silnika za pomocą różnych zabiegów.
Silnik jest przystosowany do pracy bez obciążenia przy tych obrotach, a
nie pracy pod sporym obciążeniem.
Po prostu silnik nie będzie pracował wystarczająco stabilnie.

Moja Corolla najmniejsze zużycie paliwa miała na IV biegu, Vectra na III
biegu przy w miarę normalnych obrotach (powyżej 1500rpm).
Żadnego pałowania silnika przy 500rpm.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Prędkość ekonomiczna - wykres funkcji zależności spalania od prędkości
Tomasz Pyra pisze:


venioo pisze:

| Takie trochę uproszczenie, ale w warunkach bojowych wystarczy.

| Ja sie zgadzam, zaryzykowalbym tez stwierdzenie, ze najbardziej
| ekonomiczna predkosc to jest taka, z ktora samochod "toczy sie" na
| najwyzszym biegu gdy kierowca nie dotyka pedalu gazu.

Oj raczej nie - to będzie miało miejsce przy obrotach w okolicach i
poniżej obrotów biegu jałowego w warunkach kiedy ECU kombinuje nie dać
zgasić silnika za pomocą różnych zabiegów.
Silnik jest przystosowany do pracy bez obciążenia przy tych obrotach, a
nie pracy pod sporym obciążeniem.
Po prostu silnik nie będzie pracował wystarczająco stabilnie.

Moja Corolla najmniejsze zużycie paliwa miała na IV biegu, Vectra na III
biegu przy w miarę normalnych obrotach (powyżej 1500rpm).
Żadnego pałowania silnika przy 500rpm.


No ale przy mocy 115KM da sie na 5-tym biegu jechac 50km/h przy bardzo
niskich obrotach, dotykajac minimalnie gaz.
Przetestowane na silniku OPEL c20ne i teraz na fordowskim 1.8 dohc ;)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Prędkość ekonomiczna - wykres funkcji zależności spalania od prędkości


Oj raczej nie - to będzie miało miejsce przy obrotach w okolicach i
poniżej obrotów biegu jałowego w warunkach kiedy ECU kombinuje nie dać
zgasić silnika za pomocą różnych zabiegów.
Silnik jest przystosowany do pracy bez obciążenia przy tych obrotach, a
nie pracy pod sporym obciążeniem.
Po prostu silnik nie będzie pracował wystarczająco stabilnie.


E tam. Zalezy jaki silnik.....

Jazda na maks biegu na wolnych obrotach wymaga znacznie mniej mocy niz
krecenie klima. Zaryzykuje, ze jazda po rownym okolo 40 km/h wymaga
okolo 5 KM. Nie sa to istotnie zauwazalne obciazenia, tym bardziej, ze
na samo krecenie sie silnik potrzebuje wtedy mniej wiecej dwa razy
tyle (opory ruchu plus uklad wodny plus olejowy, ze o alternatorze,
klimie i graj-pudle nie wspomne).

Tomek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego tematu




Strona 2 z 4 • Wyszukiwarka znalazła 323 rezultatów • 1, 2, 3, 4